سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری دو - موژان اردانی: کسی که می‌خواهد این شغل را شروع کند باید زمینه‌ای از یکی از رشته‌های الکترونیک، برق و فناوری اطلاعات داشته‌ باشد.

تجهیزات الکترونیک امنیتی

حداقل فضاي مورد نياز براي اين كار ۲۰ مترمربع است. علاوه بر آن لازم است كه ۱۰ تا ۲۰ ميليون‌تومان به‌عنوان سرمايه اوليه براي اين كار خرج كنيد. توجه كنيد كه با اين سرمايه و فضاي ذكر شده نمي‌توان تمام تجهيزات امنيت الكترونيك را توليد و اين سيستم را اداره كرد بلكه مي‌توانيد بخشي از آن را آغاز كرده و رفته‌رفته كار را توسعه دهيد. براي انجام اين كار به تجهيزاتي براي تست كردن كار، منبع تغذيه براي تغذيه بردهاي الكترونيكي، دستگاه اسيلوسكوپ و لپ‌تاپ نياز داريد.

براي گرفتن جواز كسب و كار در اين حوزه بايد به اتحاديه الكترونيك و سيستم‌هاي حفاظتي شهر يا استان خود مراجعه كنيد. براي اخذ اين مجوز بايد در آزمون اين اتحاديه پذيرفته شويد، پس از آن بايد جواز شهرداري براي محل مورد نظر را دريافت كنيد و سپس پروانه كسب و كار شما صادر مي‌شود. براي بازاريابي لازم است به اتحاديه صنف الكترونيك رجوع كرده و ليست توليدكنندگان مجاز را دريافت كنيد، پس از آن مي‌توانيد به مديران آنها مراجعه كرده و با ملاقات حضوري توانمندي‌هاي خود را ارائه دهيد. علاوه بر آن با حضور در فضاي مجازي مي‌توانيد پتانسيل كار خود را در اختيار مشتريان گذاشته و از اين طريق پله‌پله مراحل رشد خود را طي كنيد. اگر فارغ‌التحصيل يكي از رشته‌هاي ذكر شده هستيد و تصميم داريد در اين حوزه فعاليت كنيد لازم است حتما مدتي را به‌صورت عملي آموزش ببينيد تا براي شروع كار تجربه كافي كسب كنيد.

توجه كنيد كه در اين حوزه به هيچ عنوان نبايد از مطالعه و تحقيق غافل شد زيرا در اين صورت از توليدات و علم روز عقب مانده و به فروش شما آسيب وارد مي‌شود. درنظر داشته‌باشيد كه همواره ۸۰ درصد فروش و توسعه كار شما در اين حوزه به مطالعه و تحقيق وابسته است. كسي كه با سرمايه ذكر شده وارد اين كار شود، پس از حدود ۳‌ماه درصورت رعايت اصول كار مي‌تواند درآمدي برابر ۲ تا ۳ميليون تومان داشته ‌باشد.

کد خبر 330294

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha