دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری دو : نخستین کفش به شکل امروزی‌اش در قرن چهاردهم در اروپا تولید شده‌است و به امروز رسیده که با دنیایی از تنوع کفش‌ها مواجهیم.

کفش

 توجه كنيد كه كفش يكي از آن كالاهايي است كه انتخاب درستش اهميت زيادي دارد، چرا كه با سلامتي ما در ارتباط است. مناسب‌ترين كفش براي آقايان كفشي چرم با منافذي براي جلوگيري از تعريق پا، كفي نرم و قابل انعطاف و پاشنه‌اي كمتر از ۳‌سانتي‌متر است. از طرفي براي خانم‌ها بهتر است پاشنه كفش كمتر از ۵‌سانتي‌متر باشد و كفش‌هاي با پاشنه‌هاي بلند‌تر براي مهماني و در زمان محدودتر استفاده شود تا به كمر و زانوها آسيب نرساند. در مورد بچه‌ها هم پيشنهاد مي‌شود كه اجازه بدهيد خودشان كفش را انتخاب كنند و حتي هنگام پرو آن به تنهايي كفش را بپوشند تا احساس استقلال كنند. هنگام خريد كفش توجه كنيد كه با پوشيدن آن احساس راحتي كنيد و همچنين رنگ و ظاهر آن با ساير لباس‌هاي شما هماهنگي داشته ‌باشد.

علاوه بر اينها لازم است نوع فعاليتي كه قرار است هنگام پوشيدن كفش مورد نظرتان انجام دهيد را درنظر بگيريد، مثلا كفش‌هاي ورزشي از جنس متفاوتي هستند. نكته ديگر در انتخاب كفش سن و سال شماست كه بهتر است با كفش مورد نظرتان همخواني داشته‌باشد. در كنار اين موارد لازم است فصل استفاده از كفش و نيز وزن آن را مدنظر قرار دهيد. و اما مورد بسيار مهم در انتخاب كفش اندازه آن است كه دقيقا با پاي شما يكي باشد، براي مثال كفش‌هاي كوچك‌تر باعث تغيير اسكلت پا مي‌‌شوند و در طولاني‌مدت جريان خون در بدن را متوقف يا ضعيف مي‌كند. بهترين زمان براي خريد كفش عصر و شب است كه عضلات پا در حجيم‌ترين حالت خود قرار دارند، همچنين فراموش نكنيد كه هنگام خريد حتما جوراب بپوشيد تا در انتخاب سايز دچار اشتباه نشويد. در بازار با ۸۰‌هزار تومان هم مي‌توان يك كفش با كيفيت متعادل پيدا كرد و از آن راضي بود. قيمت كفش‌هاي بچگانه هم از ۴۰‌هزار تومان به بالاست كه به كيفيت و كشور سازنده آن بستگي دارد. لازم به ذكر است كه در اين بازار گاهي به توليد‌كننده‌هاي ايراني كم‌لطفي مي‌شود، هر چند بسياري از اين توليدات از كيفيت خوبي برخوردارند و امكاناتي مثل گارانتي 6 ماهه تا يكساله را در اختيار مشتريان خود قرار مي‌دهند.

کد خبر 327448

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha