مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران مراکز بهاران را یکی از زیرساخت‌های محلی معرفی کرده است.

amroudi

حجت‌الاسلام ميثم امرودي درخصوص نحوه فعاليت بهاران گفته اساساً معتاد در آنها حضور پيدا نمي‌كند و مددجويان در يك دوره 6ماهه توانمند مي‌شوند. وي باتأكيد بر اينكه بهاران به‌عنوان مراكز خدمات اجتماعي، يكي از زيرساخت‌هاي محله محسوب مي‌شوند گفته، فارغ از جلسات مختلف با شوراياري‌ها، به‌طور مرتب شرايط فعاليت مراكز بهاران را رصد مي‌كنيم و اين قول را مي‌دهيم كه نه‌تنها اين مجموعه‌ها آسيبي به محله نخواهند زد بلكه به يكي از مراكز قدرتمند توانمندسازي براي جوانان محله‌ها تبديل مي‌شوند.

امرودي با اشاره به حاشيه‌هاي مربوط به راه‌اندازي بهاران اظهار كرده كه اگر ساير ارگان‌ها مي‌توانند براي توانمندسازي بانوان مكان ديگري را در اختيار بگذارند اين كار را انجام دهند، در غيراين صورت بانواني را كه كاملا مطمئن هستيم ترك كرده و داوطلبند، براي توانمندسازي به مركز بهاران مورد نظردر منطقه انتقال مي‌دهيم. مجتبي شاكري، عضو شوراي شهر نيز مددجو، خانواده، ايجاد محيط كار و محيط مناسب براي زندگي را موارد با اهميت در اين موضوع عنوان كرده و گفته، كار شهرداري وقتي به نتيجه مي‌رسد كه بقيه سازمان‌ها هم در كنار آن قرار بگيرند. وي بر اين موضوع تأكيد كرده كه بايد پازل اصلاح معتادان كامل شود. شهرداري مأمور ايجاد اشتغال، مسكن و معيشت نيست. اگر مي‌خواهيم واقعاً به نتيجه برسيم، بايد همه سازمان‌ها ورود جدي داشته باشند.

  • بهاران؛ اهرم پيشگيري از اعتياد

مجيد ابهري، استاد دانشگاه و آسيب‌شناس معتقد است‌ كه مراكز بهاران اهرم‌هاي پيشگيري از اعتياد خواهند بود و از بهترين‌روش‌ها براي جامعه پذير كردن و ارائه آموزش‌هاي مهارتي به مددجويان بوده و لازم است در ديگر شهرها با حمايت نهادهاي دولتي و مردمي راه‌اندازي شود.

استاد دانشگاه شهيد بهشتي به همشهري مي‌گويد: با وجود ميلياردها تومان هزينه در زمينه پيشگيري و درمان تاكنون موفقيت چنداني به‌دست نياورده‌ايم، اصلي‌ترين علت آن از نگاه آسيب‌شناسي اجتماعي، عدم‌جامعه‌پذير كردن معتادان بعد از درمان است. نه زندان و نه برخوردهاي ضربتي هيچ كدام راهكار اساسي نيست چراكه معتادان بعد از ترك و تحمل مشكلات به جامعه بازمي‌گردند؛ نه جايي در خانواده دارند و نه مكاني در جامعه.

نه شغلي دارند و نه درآمدي، بنابراين ساده‌ترين راه بازگشت نزد دوستان قديمي يعني باندهاي خريد و فروش و مصرف مواد است. ازاينجاست كه چرخه اعتياد- ترك- اعتياد به حركت درمي‌آيد و تا ابد نيز اگر اين مسير ادامه يابد اين چرخه تفاوتي نخواهد كرد.وي وجود برخي مخالفت‌ها را ناشي از ضعف اطلاع‌رساني مي‌داند و تأكيد مي‌كند كه به جاي برخي مخالفت‌ها با اين مراكزبايد با مراكز توليد و عرضه مواد‌مخدر مقابله كرد.

کد خبر 330263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha