مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
۰ نفر

عباس ثابتی‌راد: طراحی نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به‌گونه‌ای است که می‌تواند میزبان نمایشگاه‌های بین‌المللی در منطقه و جهان شود و با بهره‌برداری از آن، مقدمات عضویت ایران در انجمن نمایشگاهی جهان هموار خواهد شد.

شهر افتاب

معاون فني و عمران شهرداري تهران با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه مي‌تواند زمينه ارتقاي كمي و كيفي حضور شركت‌هاي داخلي را در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي شهر تهران فراهم كند و به‌عنوان پروژه‌اي كه مي‌تواند به شهر تهران كه در مسير استانداردهاي جهاني در حال حركت است، كمك فراواني كند. عليرضا جاويد تهران را شهري در مقياس‌هاي جهاني دانست و افزود: احداث پروژه نمايشگاه شهر آفتاب در فاز اول و بعد از آن در فاز تكميلي زمينه‌ساز سير حركت تهران به سمت يك شهر جهاني باشد.

به گزارش همشهري، ايران به شرطي مي‌تواند عضو انجمن نمايشگاه‌هاي بين‌المللي جهان شود كه مراكز معتبري مثل شركت GMP آلمان به لحاظ فني و مهندسي مجتمع‌هاي نمايشگاهي كشورمان را تأييد كند. با توجه به طراحي اوليه نمايشگاه شهر آفتاب توسط اين شركت كه سوابقي چون طراحي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي چين و دوسلدورف آلمان را در كارنامه كاري‌اش دارد، نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب نيز با قرارگرفتن در زمره نمايشگاه‌هاي معتبر جهاني، صحنه‌اي براي بروز تبادلات اقتصادي، تجاري و فرهنگي در سطح منطقه و بين‌المللي شود.

عليرضا جاويد با اشاره به تغيير محل دائمي نمايشگاه‌ بين‌المللي تهران گفت: برگزاري نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران در محل قبلي نمايشگاه‌ واقع در بزرگراه چمران با توجه به موانع ترافيكي و عدم‌امكان دسترسي سهل و آسان شهروندان و انتقال اين ترافيك به ساير مناطق و دسترسي‌هاي شهر، مشكلاتي را فراهم مي‌كرد. معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به مصوبه شوراي شهر تهران در سال1379 گفت: براساس اين مصوبه مقرر شد، جانمايي و طراحي نمايشگاه جديد شهر تهران در محل ديگري صورت گيرد. بر اين مبنا قرار شد شركت يادمان سازه به‌عنوان مجري اين پروژه بزرگ تعيين شود.

با توجه به تجربيات خوبي كه شركت يادمان سازه در احداث مجموعه گردشگري برج ميلاد داشت، مي‌توانست از اين تجربيات در احداث نمايشگاه بين‌المللي استفاده كند. به‌گفته جاويد، براساس امكان‌سنجي‌هايي كه انجام شد، اراضي مجاور حرم مطهر حضرت امام(ره) در شهر آفتاب به‌عنوان محل احداث نمايشگاه بين‌المللي تعيين شد و حدود 180هكتار از اراضي آن تملك شد و در اختيار اين پروژه قرار گرفت.

  • همكاري مشاوران داخلي و خارجي

معاون فني و عمراني شهرداري تهران به اهميت همپيوندي تجارب داخلي و خارجي در احداث نمايشگاه بين‌المللي شهر تهران اشاره كرد. عليرضا جاويد در اين‌باره گفت: به‌منظور اينكه احداث اين نمايشگاه با تجربيات موفق جهاني همپيوند شود، شركت GMP به‌عنوان مشاور همكار خارجي تعيين شد و شركت نقش جهان پارس كه از مهندسين مشاور داخلي بود، به‌عنوان مشاور داخلي پروژه شهر آفتاب برگزيده شد و كار احداث مجموعه شهر آفتاب در سال91 آغاز شد. به گفته وي، تاكنون اقدامات گسترده‌اي براي احداث يك نمايشگاه با استانداردهاي روز جهاني صورت گرفته است. وي افزود: احداث نمايشگاه به همت و تلاش همكاران ايراني در روزهاي تحريم با قوت ادامه يافت و ان‌شاء‌الله فاز اول آن در ارديبهشت‌ماه سال‌جاري و همزمان با افتتاح بيست و نهمين نمايشگاه كتاب تهران افتتاح خواهد شد.

  • كامل‌ترين فضاي نمايشگاهي‌

معاون فني و عمراني شهرداري تهران در ادامه با اشاره به فاز اول پروژه نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب گفت: فاز اول اين پروژه شامل 3سالن مسقف است كه ارتفاع آنها بيش از 50متر بوده و با دهانه‌هاي 50 و 80متر جزو بهترين، زيباترين و كامل‌ترين مجموعه نمايشگاهي خاورميانه محسوب مي‌شوند و در ادامه فازهاي تكميلي با مشاركت بخش خصوصي مجموعه‌هاي اقامتي مثل هتل و مراكز خدماتي به مجموعه اضافه خواهد شد.

به گفته جاويد، در طراحي نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب فضاي باز و فضاي سبز و محور چهارباغ و ميدان مركزي در طراحي لحاظ شده است كه مي‌تواند علاوه بر بازديد از فضاي نمايشگاه‌ها محيطي تفرجگاهي و گردشگري براي شهروندان بازديد‌كننده از نمايشگاه نيز باشد و محيط مناسبي را فراهم كند.به گزارش همشهري، در طرح كلي مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب، بيش از 120هزار مترمربع فضاي نمايشگاهي ديده شده است.

در فاز نخست مجتمع نمايشگاهي شهر آفتاب، يك ساختمان اصلي (Main Hall) به مساحت 8هزار مترمربع، ساختمان‌ سه‌قلوي نمايشگاهي سرپوشيده به مساحت 25هزار مترمربع، 2ساختمان دوقلوي نمايشگاهي به مساحت 24هزار متر مربع، فضاهاي اداري، گمركي و پست به مساحت 7هزار مترمربع به علاوه 2پاركينگ روباز و فضاهاي دسترسي ساخته خواهد شد. در مجموع حدود 70هزار مترمربع مستحدثات اين بخش از كل پروژه شهر آفتاب با سرمايه‌اي بالغ به 250ميليارد تومان، طي روزهاي آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

  • تشريح آخرين وضعيت شهر آفتاب در آستانه افتتاح

معاون خدمات شهري شهردار تهران آخرين وضعيت شهر آفتاب را در آستانه افتتاح، تشريح كرد.مجتبي عبداللهي درباره اقدامات صورت گرفته ‌ با بيان اينكه خوشبختانه امور به خوبي در حال پيشرفت است، ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل كارها به خوبي انجام شده و تقريبا كاري باقي نمانده است، در حوزه فني و عمراني نيز رمپ، لوپ‌ها و مسيرهاي ورودي آماده شده و كارها رو به اتمام است.معاون خدمات شهري شهردار تهران‌ تصريح كرد:

در حوزه خدمات شهري نيز در حال نصب سازه‌هاي چادري به وسعت 50هزار مترمربع هستيم كه طي چند روز آينده به اتمام مي‌رسد و در مجموع بيش از 120هزار مترمربع فضاي نمايشگاهي خواهيم داشت. همچنين علاوه بر سرويس‌هاي بهداشتي ثابت، بيش از 300چشمه سرويس بهداشتي پرتابل داخل نمايشگاه در حال نصب است.

همچنين با ايجاد شعبه فروشگاه شهروند و غرفه‌ سازمان ميادين ميوه‌وتره بار سعي شده شرايطي درنظر گرفته شود كه خانواده‌ها ضمن بازديد از نمايشگاه بتوانند به ساير امور خود بپردازند. عبداللهي با بيان اينكه همه تلاشمان را مي‌كنيم تا با افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب كه همزمان با افتتاح نمايشگاه كتاب است، همه پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته به سرانجام برسد، گفت: در ارتباط با حمل‌‌و‌نقل داخلي از خودروهاي شارژي با عنوان شاتل براي جابه‌جايي بازديدكنندگان استفاده خواهد شد. براي افرادي كه با مترو مي‌آيند نيز شاتل برقي درنظر گرفته‌‌ايم و در پاركينگ‌ها تا محل بازديد ون و تاكسي قرار داده خواهد شد.

کد خبر 330262

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha