یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

صاحبان سرور یک بازی آنلاین در اینترنت، وقتی دیدند سایت رقیبشان از آنها پیشی گرفته و مشتریان بیشتری دارد نقشه حمله سایبری کشیدند تا سایت رقیب را از کار بیندازند.

اين زوج براي حذف رقيبشان از روش حمله‌ DOS (سرازير كردن تقاضاهاي زياد به يك سرور و استفاده بيش از حد از منابع آن) استفاده كردند به اين صورت كه شروع به ارسال صدها پيام و درخواست به سايت رقيب كردند به‌طوري كه سرور اين سايت قادر به پاسخ دادن به همه درخواست‌ها نباشد و در نهايت از كار بيفتد. نقشه زوج جوان گرفت و طولي نكشيد كه سايت رقيب از كار افتاد و آنها خوشحال از اينكه كاربران به‌زودي به سايت آنها روي خواهند آورد، خود را براي حذف كامل رقيبشان آماده مي‌كردند غافل از اينكه رقيب آنها كه متوجه اين حمله اينترنتي شده بود، با مراجعه به پليس فتا، از عاملان حمله شكايت كرد. شاكي گفت:

مدت‌هاست كه با در اختيار داشتن سرور بازي war craft، به كاربران خدمات مي‌دهم و اين بازي توانسته محبوبيت زيادي بين كاربران پيدا كند و به همين دليل، هر روز صدها نفر از اين بازي استفاده مي‌كردند اما حالا و با حمله عده‌اي ناشناس، سرور بازي از كار افتاده و من از عاملان حمله شكايت دارم.

با شكايت اين مرد، تحقيقات پليس فتا براي شناسايي و دستگيري عاملان اين حمله سايبري شروع شد و طولي نكشيد كه مأموران موفق به شناسايي آنها شدند. در حقيقت مهاجمان زوج جواني بودند كه خود صاحب سرور يك بازي اينترنتي بودند و شاكي رقيب آنها به شمار مي‌رفت. محل زندگي اين زوج در يكي از شهرهاي شمال‌غرب كشور شناسايي شد و تيمي از مأموران با دريافت نيابت قضايي راهي آنجا شده و اين زوج را دستگير كردند. آنها با اعتراف به حمله به سايت رقيب گفتند:

از آنجا كه بسياري از كاربران اينترنتي به جاي استفاده از سرور ما، از سرور رقيب براي بازي اينترنتي استفاده مي‌كردند تصميم گرفتيم سرور رقيب را از كار بيندازيم و رقيبمان را از ميدان به‌در كنيم. اين بود كه شروع به ارسال درخواست‌هاي متعدد به سرور رقيب كرديم و اين پيام‌ها آنقدر زياد بود كه سرور نتوانست به آنها پاسخ بدهد و در نهايت از كار افتاد. ما مي‌خواستيم با اين كار آمار بازديدكنندگان از سايت خودمان را بالا ببريم اما لو رفتيم و دستگير شديم.به گفته سرهنگ قنبري، جانشين رئيس پليس فتاي خراسان شمالي، پس از اعترافات متهمان، اين پرونده در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت.

کد خبر 330120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha