یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
۰ نفر

وقتی سماجت ۴ ساله پسر جوان برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش به جایی نرسید، او تصمیم به انتقام‌جویی اینترنتی گرفت.

چند روز پيش دختر جواني نزد ماموران پليس فتا خراسان رضوي رفت و از فرد ناشناسي كه آبروي او را از طريق ايجاد يك صفحه جعلي در اينترنت برده بود، شكايت كرد. او به ماموران گفت: 4سال است كه در اينستاگرام فعالم و عكس‌ها و مطالبم را افراد زيادي ازجمله بسياري از دوستانم پيگيري مي‌كنند. اما از مدتي قبل متوجه شدم كه فرد ناشناسي با سرقت عكس‌هايم و سوءاستفاده از نام و فاميلم، صفحه‌اي جعلي به نام من راه‌اندازي كرده و اقدام به ارسال مطالب و پيام‌هاي غيراخلاقي براي دوستانم مي‌كند. او از اين طريق آبروي مرا برده و حتي باعث شده كه بعضي‌ها اين پيام‌ها و مطالب مستهجن و غيرمرتبط را باور كنند و نظرشان نسبت به من عوض شود و مشكلات زيادي برايم به‌وجود بيايد.

با شكايت دختر دانشجو، تيمي از كارشناسان پليس، مامور رسيدگي به اين پرونده شدند. بررسي‌هاي تخصصي براي شناسايي گرداننده صفحه جعلي آغاز شد و طولي نكشيد كه ماموران توانستند اين فرد را شناسايي كنند. او جواني 23ساله و دانشجو بود كه وقتي شاكي وي را ديد، شوكه شد چرا كه متهم از مدت‌ها قبل خواستگار شاكي بود اما دختر دانشجو هربار به او جواب رد داده بود.

متهم در بازجويي‌ها گفت: 4سال پيش كه وارد دانشگاه شدم و شاكي را ديدم، در همان نگاه اول عاشقش شدم تا جايي كه در اين 4سال همه تلاشم را كردم تا نظرش را براي ازدواج جلب كنم. بارها از او خواستگاري كردم اما هرچه بيشتر تلاش مي‌كردم، او با قاطعيت بيشتر به من جواب رد مي‌داد تا اينكه رفته رفته به پايان دوره دانشگاه رسيدم و مي‌دانستم كه درصورت فارغ‌التحصيل شدن، ديگر او را نخواهم ديد براي همين يك‌بار ديگر هم از او خواستگاري كردم اما همان جواب هميشگي را شنيدم. اين بود كه تصميم گرفتم انتقام بگيرم و كاري كنم كه كسي حاضر نشود با او ازدواج كند براي همين با استفاده از مشخصات او و عكس‌هايي كه از وي به‌دست آورده بودم، صفحه‌اي جعلي به نام او ساختم و پس از مدتي شروع كردم به ارسال پيام‌هاي غيراخلاقي براي دوستان وي و كساني كه حدس مي‌زدم رقيب عشقي من باشند.

پس از اعترافات پسر جوان، براي او قرار قانوني صادر شد و پرونده‌اش در اختيار مرجع قضايي قرار گرفت. سرهنگ جواد جهانشيري، رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي با بيان اين خبر گفت: در دنياي مجازي متأسفانه سارقاني هستند كه دست به سرقت اطلاعات و عكس‌هاي كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌زنند و اين اطلاعات و عكس‌ها را با نام‌هاي جعلي و نامناسب منتشر مي‌كنند، بنابراين به همه كاربران توصيه مي‌كنيم درخصوص انتشار عكس‌هايشان در شبكه‌هاي اجتماعي و دسترسي دادن به افراد مختلف نكات امنيتي را رعايت كنند.

کد خبر 329361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha