۲ مرد با طعمه قرار دادن زنی، مردان جوان مخصوصا کارگران افغان را به محل قرار می‌کشاندند و با معرفی خود به‌عنوان مأمور دست به زورگیری می‌زدند.

متهمان

راز سرقت‌هاي اين باند خانوادگي با شكايت تعدادي از مالباخته‌ها فاش شد. يكي از آنها به مأموران گفت: مدتي قبل شماره تلفني به دستم رسيد كه متعلق به زن جواني بود. با او تماس گرفتم و در همان تماس اول قرار گذاشتيم كه جايي در نزديكي جايگاه پمپ‌بنزين بزرگراه آيت‌الله كاشاني همديگر را ببينيم.

روز قرار راهي آنجا شدم و زن جوان را ديدم كه منتظرم ايستاده بود. محل قرارمان خلوت بود و گرم صحبت با هم شديم كه در همين هنگام يك خودروي مزدا3سفيد رنگ مقابلمان توقف كرد. 2مرد از ماشين پياده شدند و خودشان را مأمور معرفي كردند. از من درباره نسبتم با او پرسيدند كه در همين هنگام زن جوان مدعي شد كه من برايش مزاحمت ايجاد كرده‌ام. با شنيدن اين جمله شوكه شدم.

گفتم بي‌گناهم اما آنها مرا سوار ماشين كردند و در بين راه گفتند كه مرا به زندان مي‌اندازند. سپس جيب‌هايم را خالي كردند و پس از اينكه همه پول‌هايم را برداشتند، چشمشان به كارت عابربانكم افتاد و خواستند كه رمزش را به آنها بگويم. من هم از ترسم رمز كارتم را گفتم و آنها همه موجودي آن را خالي كردند و در نهايت پس از سرقت حدود 2ميليون تومان، مرا از ماشين پياده كرده و تهديد كردند كه اگر شكايت كنم، كاري مي‌كنند كه سال‌ها به زندان بيفتم.

  • سرقت‌هاي سريالي

با شكايت اين مرد تحقيقات كارآگاهان اداره پنجم پليس آگاهي تهران براي شناسايي و دستگيري مأموران قلابي شروع شد اما هنوز سرنخي از آنها به‌دست نيامده بود كه پليس با شكايت‌هاي مشابه ديگري هم روبه‌رو شد. شكايت‌هايي كه همه آنها از زورگيري‌هاي 2مأمور قلابي با طعمه قرار دادن يك زن حكايت داشت. بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌داد كه مرد ناشناسي با حضور در ساختمان‌هاي نيمه‌كاره و محل تجمع كارگران، مخصوصا كارگران افغان، شماره تلفن يك زن را بين آنها پخش كرده و عده‌اي براي آشنايي با اين زن با او تماس گرفته و پس از گذاشتن قرار ملاقات، در دام مأموران قلابي افتاده‌اند. مأموران قلابي نيز به بهانه ايجاد مزاحمت، آنها را سوار خودروي خود كرده و در بين راه، همه اموالشان را سرقت و آنها را پياده كرده بودند.

  • دستگيري سر قرار

از آنجا كه بيشتر سرقت‌ها در محدوده بزرگراه آيت‌الله كاشاني و در نزديكي پمپ بنزين اين بزرگراه صورت گرفته بود، مأموران اين محل را به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفتند. چند روز بعد كارآگاهان به يك خودروي سوناتاي مشكي كه 2مرد سرنشين آن بودند مشكوك شدند. مشخصات ظاهري سرنشينان خودرو، هماني بود كه شاكيان از مأموران قلابي ارائه كرده بودند. مأموران آنها را زيرنظر گرفتند و كمي بعد متوجه شدند كه آنها مقابل زن و مردي كه در حال گفت‌وگو با هم بودند توقف كردند. شكي وجود نداشت كه آنها، اعضاي باند سرقت هستند كه حالا قصد داشتند از طعمه‌اي ديگر زورگيري كنند بنابراين كارآگاهان وارد عمل شدند و مأموران قلابي را به همراه زن جوان دستگيركردند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهي مشخص شد كه 2مأمور قلابي 2برادر به نام‌هاي سعيد و مهدي هستند كه نقشه‌هايشان را با همدستي همسر مهدي به نام ناهيد عملي مي‌كردند. درحالي‌كه 2مرد جوان اظهار بي‌گناهي مي‌كردند اما ناهيد اعتراف كرد كه در يك سال گذشته با اين شگرد از ده‌ها نفر زورگيري كرده‌اند. در ادامه تحقيقات مشخص شد كه مهدي ابتدا شماره تلفن همسرش را بين كارگران فصلي پخش و آنها را ترغيب مي‌كرده كه با اين شماره تلفن تماس بگيرند.

عده‌اي از اين افراد نيز فريب‌خورده و پس از تماس با شماره تلفن مورد‌نظر به راحتي در دام سارقان زورگير قرار مي‌گرفتند. متهمان اعتراف كردند كه چون تصور نمي‌كردند مالباخته‌ها از آنها شكايت كنند، در اين مدت به راحتي به سرقت‌هايشان ادامه مي‌دادند تا اينكه دستگير شدند.

سرهنگ كارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: قاضي پرونده مجوز انتشار عكس بدون پوشش هر سه متهم را صادر كرده و شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شكايت از آنها به اداره پنجم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 329618

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha