مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر "بروز طاعون و رسیدن آن به تهران"، معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: این نوع طاعون در بین نشخوارکنندگان کوچک دیده می‌شود و نوعی ویروس است، این ویروس قابل سرایت به انسان نیست.

طاعون

به گزارش ايسنا، دکتر محمود نبوی ، درباره بروز طاعون در کشور و میان حیوانات، گفت: طاعونی که از آن صحبت می‌شود، نوعی طاعون نشخوارکنندگان کوچک بوده و یک بیماری ویروسی دام است. بنابراین هیچ ربطی به انسان ندارد و با طاعون انسانی که از طریق باکتری ایجاد می‌شود، متفاوت است.

وی با بیان اینکه از آنجایی که این نوع طاعون هیچ خطری برای انسان ندارد و قابل سرایت به انسان نیز نیست، افزود: بر این اساس وزارت بهداشت اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهد. چرا که مساله دام‌پزشکی است و باید یکسری واکسن‌ها برای دام‌ها تزریق کنند که این اقدام را هم انجام می‌دهند.

نبوی با تاکید مجدد بر اینکه این طاعون هیچ خطری برای انسان ندارد، گفت : این نوع طاعون، اصلا طاعون نیست و نوعی ویروس است، اما از آنجایی که منجر به مرگ‌ومیر بین نوشخوارکنندگان کوچک می‌شود، به طاعون این حیوانات معروف شده است.طاعونی که برای انسان وجود دارد، یک بیماری باکتریایی است و از طریق جوندگان و کک منتقل می‌شود. بنابراین این دو هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

او تاكيدكرد: بنابراین جای نگرانی در این زمینه نیست و اگر بود، وزارت بهداشت بیش از همه نگران می‌شد.

کد خبر 330083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha