سه‌شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیجریه روز یکشنبه ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد) دومین سال بدون یک مورد جدید فلج اطفال را پشت سر گذاشت.

polio

به گزارش خبرگزاری فرانسه اگر تا ماه ژوئیه ۲۰۱۷ موردجدیدی از فلج اطفال گزارش نشود، نیجریه به عنوان کشوری عاری از ویروس فلج اطفال اعلام می‌شود.

در حال حاضر افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی در جهان هستند که فلج اطفال در آنها تشیوع بومی یا آندمیک دارد.

نیجریه از ژوئیه ۲۰۱۴ یک کودک در ایالت فقرزده کانو در شمال این کشور دچار فلج شد، دیگر موردی از ابتلا به ویروس «وحشی» فلج اطفال گزارش نکرده است.

نیجریه برای پس از اینکه برخی از ایالت های شمالی در این کشور در سال ۲۰۰۳ واکسیناسیون را ممنوع کردند، در مهار این ویروس با مشکل روبرو شد.

بالا گرفتن شایعاتی درباره ایمنی این واکسن‌ها باعث حمله و حتی  کشتن تیم‌های واکسیناسیون شد.

ممنوعیت ایمن‌سازی در شمال نیجریه به دنبال اتهامات برخی از فرمانداران دولتی و رهبران مذهبی در مورد اینکه واکسن‌ها بوسیله قدرت‌های غربی آلوده شده‌اند تا باعث رواج عقیمی و ویرس ایدز در میان مسلمانان شوند.

آزمایش‌های مستقل که بوسیله دولت در سال ۲۰۰۴ انجام شد نشان داد که این واکسن‌ها بی‌خطر هستند، اما دشمنی نسبت به برنامه‌های واکسیناسیون در برخی مناطق هنوز ادامه دارد.

فعالیت‌‌های گروه افراطی بوکو حرام مشکلات امنیتی عمده‌ای برای برنامه‌های واکسیناسیون کودکان در شمال نیجریه ایجاد کرده است.

ایزاکآدوول، وزیر بهداشت نیجریه گفت که هدف دولت این است کیفیت کارزارهای فلج اطفال را افزایش دهد، به کودکان در مناطق دوردست واکسن برساند و برنامه ایمن‌سازی روتین را تقویت کند.

کد خبر 341210

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha