مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۳
۰ نفر

عباس ثابتی راد : شمارش معکوس برای تکمیل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب به منظور برگزاری‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب آغاز شده است.

تصویر از روند آماده سازی آفتاب

براساس اظهارات مسئولان آماده‌سازي‌ نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب، اين نمايشگاه تا پايان هفته جاري تحويل مسئولان برپايي نمايشگاه كتاب مي‌شود. معاون خدمات شهري شهردار‌ تهران با اعلام اين خبربه همشهري گفت: براساس توافق صورت گرفته، مسئولان وزارت راه و شهرسازي قصد جمع‌آوري عوارضي تهران- قم را دارند. اما به‌دليل فراهم نبودن برخي زيرساخت‌ها، امكان اجراي آن در اين بازه زماني نيست.

اما در طول برپايي نمايشگاه عوارضي تهران - قم رايگان است. پيش‌تر محمدباقر قاليباف شهردار تهران از توافق با وزارت راه و شهرسازي به‌منظور انتقال عوارضي تهران - قم به بعد از فرودگاه امام خبر داده‌بود و از وزير راه و شهرسازي خواسته بود تا پيش از برگزاري نمايشگاه كتاب سال95 نسبت به انتقال اين عوارضي اقدام شود.با وجود وعده شهرداري تهران مبني بر افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب در زمان برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه كتاب، همچنان كار انتقال عوارضي تهران - قم در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و به گفته مجتبي عبداللهي، به‌نظر مي‌رسد كار انتقال عوارضي كمي زمانبر باشد.

آنگونه كه معاون خدمات شهري شهردار‌ تهران گفت، برنامه براي برداشتن عوارضي تهران- قم در دستور كار وزارت راه و شهرسازي است اما در اين مقطع و در زمان برگزاري نمايشگاه، اين امر ممكن نخواهد بود.عبداللهي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به آماده بودن سالن‌هاي‌ سه‌قلو و همچنين طبقه اول ساختمان اداري گفت: هم‌اكنون ساختمان‌هاي اصلي نمايشگاه به‌صورت آزمايشي در حال بهره‌برداري است و كار احداث دسترسي‌هاي نمايشگاه‌ نيز با سرعت ادامه دارد و به‌نظر مي‌رسد تا پايان فروردين‌ماه به اتمام برسد. به گفته وي در حال حاضر بيش از 60هزار مترمربع چادر نصب شده است و كار تامين زيرساخت‌ها نيز همزمان در دستور كار است كه با سرعت اين كار در حال پيگيري است و به خوبي در حال اجراست.

  • مجوز ديگري صادر نمي‌شود

14 ارديبهشت‌ماه نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب به همراه بيست‌ونهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران به بهره‌برداري خواهد رسيد.محمدباقر قاليباف پيش‌تر گفته بود كه پس از بهره‌برداري از مجموعه شهر آفتاب، شهرداري تهران مجوز برگزاري هيچ نمايشگاهي در شهر تهران مگر نمايشگاه‌هاي بسيار كوچك و محدود را نخواهد داد.تلاش مي‌كنيم شهر آفتاب به‌عنوان نمايشگاه بين‌المللي تهران محلي براي گذران اوقات فراغت خانواده‌ها و حضور خانواده‌ها براي بازديد شود. در طول سال‌هاي گذشته برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف در محل نمايشگاه‌تهران، باعث بروز مشكلات متعدد ترافيكي و شهري شده بود كه اين امر اعتراض فراواني را برانگيخت. گلايه‌هاي متعدد مسئولان پليس راهور تهران و همچنين اعضاي شوراي شهر تهران نسبت به ترافيك‌ و بروز مشكلات شهري ناشي از برگزاري نمايشگاه، در شهر تهران، با افتتاح نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب به پايان خواهد رسيد و اين منطقه ميزبان نمايشگاه‌هاي دائمي مختلف شهر تهران خواهد شد. معاون خدمات شهري شهردار‌ تهران گفت:

امكانات مورد نياز براي بازديد‌كنندگان از نمايشگاه و همچنين امكانات مورد نياز براي اسكان آنها در جوار حرم حضرت امام(ره) فراهم شده است و در تلاش هستيم تا در بيست‌ونهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب براي بازديد كنندگان، فضايي مناسب و فرهنگي ايجاد كنيم. مجتبي عبداللهي‌ گفت: براي بازديد كنندگاني كه از شهرستان‌ها براي بازديد از نمايشگاه كتاب به تهران مي‌آيند، مجموعه برنامه‌هاي مختلف فرهنگي درنظر گرفته شده است كه در حرم حضرت امام اين برنامه‌ها به اجرا درخواهد آمد تا فضايي فرهنگي و معنوي در اختيار مخاطبان قرار گيرد. وي همچنين از افتتاح از متروي ‌ شهر آفتاب طي چند روز آينده خبر داد.

  • راه‌هاي دسترسي رو به پايان است

معاون فني و عمراني شهردار‌تهران از پيشرفت 98درصدي عمليات اجرايي فاز اول نمايشگاه بين‌المللي شهر آفتاب خبر داده است. عليرضا جاويد با اشاره به آماده بودن ساختمان‌هاي مجموعه شهر آفتاب و بهره‌برداري آزمايشي از اين مجموعه گفت: ميزان پيشرفت فاز اول راه‌هاي دسترسي به مجموعه شهر آفتاب 75درصد است و تا پايان‌ماه جاري كار احداث را‌ه‌هاي دسترسي به اتمام مي‌رسد. به گفته وي هم‌اكنون سالن‌هاي سه‌قلو و ساختمان اداري تحويل مسئولان برگزاري نمايشگاه كتاب‌شده است و غرفه‌‌بندي سالن‌ها نيز آغاز شده است.

کد خبر 329998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha