شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ یک قدم علمی‌تخیلی دیگر به جلو برداشته‌است و به تازگی حق اختراع لنزهای چشمی هوشمند با نمایشگرهایی که می‌توانند تصاویر را مستقیم درون چشم فرد بتابانند را به ثبت رسانیده‌است.

لنز

براساس گزارش ساينس الرت، اين لنزها به دوربين‌هاي داخلي و حسگرهايي مجهزند كه مي‌توان آنها را با پلك زدن كنترل كرد. محتواي ثبت شده يا دريافت شده از طريق آنتن‌هايي به اسمارت‌فون‌ها ارسال مي‌شوند و پردازش داده‌ها آغاز مي‌شود.

به نظر مي‌آيد سامسونگ اين لنزها را به عنوان جايگزيني براي ايجاد تجربه بهبود يافته‌تري از حقيقت افزوده‌شده در فناوري‌هاي پوشيدني موجود در بازار ابداع خواهد‌كرد. با استفاده از لنزهاي طبي به‌جاي عينك‌ها، كاربران مي‌توانند از حقيقت افزوده‌شده با دقت و ظرافت بيشتري بهره ببرند.

كنترل يك ابزار رابط چشمي از طريق چشمك‌زدن مي‌تواند علاوه بر بروز خطاهاي متعدد، حالتي عجيب و غريب را در كاربر ايجاد كند، اما خوشبختانه همواره اين امكان وجود دارد كه اين لنزها را با كمك اسمارت‌فون كنترل كرد. 

با ساخت اين ابزار،‌سامسونگ با گوگل هم‌مسير خواهد‌شد، زيرا اين شركت نيز تاكنون دو حق انحصاري براي اختراع لنزهاي هوشمند را ثبت كرده‌است. با اين همه لنزهاي هوشمند گوگل كاربرد‌هاي طبي خواهند‌داشت و از حسگرها و الكترونيك‌هاي انعطاف‌پذيري براي بررسي ساختار شيميايي مواد درون اشك چشم و قند خون برخوردارند.

اگرچه شركت‌هاي گوگل و سامسونگ حق اختراع لنزهاي هوشمند در كشورهاي خود را به ثبت رسانده‌اند، اما اين امكان وجود دارد كه اين دو شركت هم‌اكنون در مرحله آزمايشي و پيش‌توليد باشند و اين لنزها هنوز به مرحله توليد نرسيده‌باشند. در حقيقت اين شركت‌ها همواره درحال ثبت اختراع هستند و اين به آن معني نيست كه پس از ثبت، اين اختراع‌ها بلافاصله روانه بازار شوند.

کد خبر 329923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha