دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت سامسونگ که در تلاش برای ربودن گوی سبقت از رقیب بزرگش اپل به هر ابتکار و خلاقیتی تن می‌دهد، به تازگی طرحی جدید را برای ساخت اسمارت‌فون به نام خود ثبت کرده‌است.

سامسونگ

براساس گزارش ساينس الرت، اين پروژه جديد سامسونگ كه پروژه Valley (دره) ناميده مي‌شود، نمايشگري تاشدني دارد كه مي‌توان آن را به شيوه‌هاي مختلف لوله كرده يا تا زد.  سامسونگ از اين حقيقت كه نمايشگرهاي قابل انعطاف و تاشدني سطوح متفاوتي را براي نمايش دادن محتوا در اختيار كاربر قرار مي‌دهند و كاربر مي‌تواند از بخش‌هاي دروني،‌بيروني و جنبي دستگاهش به عنوان نمايشگر استفاده كند، بهره‌برداري خواهد كرد.

سامسونگ

اين ابداع در اوايل سال 2015 به نام سامسونگ ثبت شده‌است اما دفتر حق ثبت و نام تجاري آمريكا به تازگي خبر آن را منتشر ساخته‌است. اين شركت در سال 2014 اختراع مشابهي را در كره جنوبي به ثبت رسانده است از اين رو مي‌توان انتظار داشت اسمارت‌فون تاشدني اين شركت اول در كره جنوبي وارد بازار شود.

شايعات جهان فناوري براين اساسند كه شركت سامسونگ در سال 2016 گوشي تاشدني‌اش را ابتدا در چند كشور اروپايي از قبيل بريتانيا، آلمان، ايتاليا و فرانسه عرضه خواهد كرد. متخصصان حوزه اسمارت‌فون براين باورند اين گوشي جديد احتمالا تنها از يك بخش مياني قابل تا زدن باشد يا اينكه از يك بخش در دو جهت تاشدني باشد. مانند كتابي كه مي‌توان در دو جهت آن را تا زد.

براساس مصورسازي‌هاي طرح ثبت شده، سامسونگ موفق به ابداع سيستم لولايي جديدي شده‌است كه مي‌تواند نمايشگرهاي تاشدني را روي آن سوار كند. نام Valley يا دره نيز از شكل V مانندي مي‌آيد كه حين تا زدن يا باز كردن نمايشگر گوشي در ظاهر آن ايجاد مي‌شود.

کد خبر 317992

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha