سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسمارت‌فون جدیدی وارد بازار موبایل جهان شده‌است که سازندگان آن ادعا دارند باتری آن می‌تواند بدون نیاز به شارژ تا ۱۰ الی ۱۵ روز دوام بیاورد.

براساس گزارش CNN، اسمارت‌فون چيني Oukitel K10000 به باتري 10 هزار آمپري مجهز است كه مي‌تواند چهار برابر گوشي گلكسي S6 سامسونگ و پنج و نيم برابر گوشي آي‌فون 6 اپل شار‍ نگه دارد.

اسمارت‌فون

به گفته شركت اوكيتل، سازنده اين اسمارت‌فون جديد،‌ شارژ كامل اين گوشي به سه و نيم ساعت زمان نياز دارد. نرم‌افزار اسمارت‌فون‌ها طي گذر زمان عملكرد بهتري در مديريت اپليكيشن‌ها و برنامه‌ها يافته‌است كه منجر به بهبود حفظ شارژ باتري مي‌شود. اما شركت‌هاي توليد‌كننده محدودي هستند كه گنجايش باتري‌هاي محصولاتشان را نيز به صورت موازي بهبود بخشيده باشند.

اوكيتل اما ادعا مي‌كند هردو راهكار را با هم اجرا كرده‌‌است. اسمارت‌فون جديد اين شركت از حالت استند‌باي فوق‌هوشمند برخوردار است و به مديريت  مصرف انرژي هوشمندتري نيز مجهز است و در عين حال باتري آن بالاترين گنجايش باتري اسمارت‌فون‌ها در جهان را دارد،‌ تاحدي كه مي‌توان از اين گوشي براي شارژ باتري ديگر اسمارت‌فون‌ها استفاده كرد.

با وجود‌اينكه باتري اين گوشي نسبت به ديگر اسمارت‌فون‌هاي بازار پيشرفتي قابل توجه داشته،‌اما بقيه بخش‌هاي آن بسيار قديمي بوده و قابليت رقابت با محصولاتي مانند آي‌فون را ندارد. 

اسمارت‌فون جديد اوكيتل درحال حاضر با قيمت 240 دلار به صورت آنلاين به فروش مي‌رسد و تحويل آن از ماه ژانويه آغاز خواهد شد. شركت اوكيتل ادعا دارد باتري اين گوشي در شرايط استفاده معمولي دو هفته شارژ نگه مي‌دارد، اما هيچ توضيحي درباره جزئيات عبارت "استفاده معمولي" ارائه نكرده‌است. 

کد خبر 318173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha