همشهری آنلاین: راه‌های پیشرفت و تعالی یا رکود و اضمحلال یک جامعه اسلامی، مضمون تازه‌ترین کتابی است که دفتر نشر فرهنگ اسلامی با عنوان به کجا می‌رویم؛ پوستین وارونه منتشر کرده است.

به کجا میرویم

به گزارش روابط عمومی دفتر نشر فرهنگ اسلامی، پیام کلهر نویسنده این اثر تلاش کرده است تا در حد توان خود به تبیین مسیر پیشرفت و تعالی، همچنین رکود و اضمحلال یک جامعۀ اسلامی، در دو بعد مادی و معنوی بپردازد به صورتی که فهم آن با اتکا بر مصداق‌های عینی آن، یعنی آیات و روایات بر همگان میسر شود و خواننده با شناسایی مسیر حرکت، به نوعی خودآگاهی برسد و دیگر افراد را نیز با خود همراه کند.

در همین حال مطالب این اثر - که نخستین کتابی است که از پیام کلهر منتشر می‌شود - برگرفته از دیدگاه‌های چند نفر از احیاگران اسلامی مانند امام خمینی(ره)، دکتر علی شریعتی، شهید مرتضی مطهری، علامه طباطبایی، علامه اقبال لاهوری و... است. اندیشمندانی که به راستی، نقش به‌سزایی در بازخوانی، بازشناسی و بازنگری دین در تاریخ معاصر داشته‌اند.

بر همین اساس در پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: تغییر یک جامعه، منوط به تغییر افراد آن جامعه است؛ به معنی دیگر، عامل محرک تاریخ، اراده‌ی انسان‌هاست و بر اساس یک سنت لایتغیّر الهی، هر گونه تغییر برونی، متکی به تغییر درونی ملت‌ها و اقوام است.

کتاب به کجا می‌رویم‌ در 166 صفحه و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.

همچنین سایت دفتر نشر فرهنگ اسلامی به نشانی www.daftarnashr.com و کانال تلگرامی آن به نشانی Telegram.me/daftarnashr اطلاعات بیشتری را درباره‌ی آثار این دفتر در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

کد خبر 329633

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha