همشهری آنلاین: خانۀ پدری عنوان رمانی است در بارۀ زندگی جلال آل احمد که تلاش می‌کند چهره ‌جدیدی از این نویسنده صاحب نام معاصر به نسل جوان معرفی کند.

ارایه چهرۀ جدید از جلال آل احمد در «خانۀ پدری»

به گزارش روابط عمومی دفترنشرفرهنگ اسلامی، این کتاب را می‌توان به جرات نخستین رمانی دانست که دربارۀ این نویسنده برجسته به زبان فارسی به رشته تحریر درآمده، اثری که نویسنده‌اش «شهریار زمانی» است.

در این میان نثر و زبان جذاب و خوش‌خوان و استفاده مناسب از صنعت ایجاز از ویژگی‌های این رمان تازه منتشر شده است درعین حال نویسنده با انتخاب یک مامور دولتی به عنوان راوی داستان، ذکاوت و ذوق ویژه‌ای به خرج داده است.

«جلال آل احمد» نویسنده شاخص نقش موثری در پیشبرد ادبیات معاصر ایفا کرد و با ایجاد تشکل های ادبی و صنفی، از جمله کانون نویسندگان ایران و تالیف و ترجمۀ آثار ارزندۀ متعددی توانست جهش بی‌سابقه‌ای در نثر فارسی ایجاد کند.
بر همین اساس آشنایی مخاطبان به‌ویژه نسل جوان با زیر و بم زندگی آل احمد و نیز نشان دادن چهرۀ تازه‌ای از او، از امتیازات این کتاب است که جای خالی آن در بازار نشر به چشم می‌خورد.

نویسندۀ این کتاب «شهریار زمانی» نویسندگی را از دفتر نشر فرهنگ اسلامی با انتشار کتاب «ماجرای معنویت در دوران جدید» در حوزۀ غرب شناسی؛ آغاز کرد. سپس با توجه به اهمیت داستان در عصر کنونی، رو به نگارش رمان آورد و با توجه به تجربه حضور در جبهه، رمان‌های «زنی بدون کیف دستی» و «هیرو» را در حوزۀدفاع مقدس نگاشت. «هیرو» کتاب برگزیدۀ پنجمین جشنوارۀ قلم ارتش شد.

«زمانی»، در ادامه با توجه به علاقه‌ای که به مضمون انقلاب اسلامی داشت در این حوزه هم کتاب‌های تقدیر شده «ناهید» و «نشان لبخند» را نوشت که دومی در جایزه‌ی قلم زرین سال 94 رتبۀ تمجیدی را کسب کرد.

رمان «شیر علم» نیز از دیگر نوشته‌های این نویسنده، به‌تازگی از سوی نشر کوله پشتی منتشر شده است. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت www.daftarnashr.com مراجعه فرمایند.

کد خبر 338506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha