همشهری آنلاین: روزنامۀ نیویورکرِ امریکا در گزارشی اعلام کرد فعالیت‌های انتخاباتی دونالد ترامپ و برنی سندرز، آراء خاموش امریکا را برای شرکت در انتخاباتِ آتی ریاست جمهوری بیدار کرده‌ است.

trump sanders

در دو دورۀ قبلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا حدود 45 درصد از افراد حائز شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت نکردند.

براساس این گزارش ترامپ از حزب جمهوری‌خواه و سندرز از حزب دموکرات دو نامزدی هستند که در مبارزات انتخاباتی خود از الگویی پیروی کرده‌اند که موجب حضور آراء خاموش در صحنۀ انتخابات امریکا خواهد شد.

این روزنامه البته تأکید کرده است پنجاه و هشتمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری امریکا یکی از غیرقابل پیش‌بینی‌ترین انتخابات در ایالات متحده خواهد بود.

در این گزارش با استناد به نتایج یک پژوهش که مرکز تحقیقات امریکاییِ پیو در سال 2014 در مورد تفاوت‌های میان رای دهندگان و آراء خاموش انجام داده، آمده است آراء خاموش متعلق به افراد جوان، با تحصیلات کمتر و درآمد پایین‌تر است.

همچنین به نسبت رأی‌دهندگان، تعداد کاتولیک مذهب‌ها و رنگین‌پوستان در میان آراء خاموش بیشتر است.

این روزنامه در ادامه می‌نویسد اگر به دنبال آراء خاموش راست‌گراها باشید، مبارزات انتخاباتی خود را همچون ترامپ دنبال خواهید کرد و اگر هدف شما جذب آراء خاموش چپ‌گرایان باشد، ستادی همچون سندرز خواهید داشت.

سندرز و ترامپ اگرچه در مسائل اجتماعی دیدگاهی نسبتاً مشابه با احزاب خود در پی گرفته‌اند، اما در مسائل اقتصادی دیدگاهی متفاوت از حزب خود دارند و همچنین وعده داده‌اند که در درگیری‌های بین‌المللی سختگیرتر باشند.

ستاد انتخاباتی این دو به جای هدف قرار دادن قشر کوچکی از مردم، با برگزاری تظاهرات، ایراد سخنرانی‌های پیروزمندانه و استفاده از تبلیغات تلویزیونی، قشر وسیعی از مردم را مخاطب قرار داده‌اند.

در ادامۀ این گزارش به شباهت میان حامیان سندرز و ترامپ اشاره شده است. براساس یک پژوهش که چند هفتۀ پیش به سرپرستی هنری برَدی، رئیس دانشکدۀ سیاست عمومی گلدمن در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی صورت گرفت، مشخص شد حامیان سندرز و ترامپ شباهت بسیار زیادی به هم دارند.

در واقع به گفتۀ بردی، پاسخ حامیان ترامپ و سندرز به بسیاری از سؤالات این پژوهش یکسان بود و اکثر آن‌ها جوان بودند و تحصیلات عالی نداشتند.

این دو گروه در مورد بیگانه‌ستیزی، نژادپرستی و ملی‌گرایی دیدگاه‌های بسیار متفاوتی داشتند، اما در باقی مسائل اختلاف میان آن‌ها بسیار اندک بود.

براساس نتایج این پژوهش، در واقع آن‌چه بیش از هر چیز برای حامیان این دو نامزد ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، موضوع نابرابری اقتصادی بود.

پنجاه و هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امریکا در تاریخ 8 نوامبر 2016 (17 آبان 95) برای انتخاب چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 329231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha