یکشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: برنی سندرز در ادامه انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در امریکا، با کنار زدن هیلاری کلینتون، رقیبش، در انتخابات آلاسکا و واشنگتن پیروز شد.

اسوشیتدپرس گزارش داد، براساس برآوردهای اولیه همچنین انتظار می‌رود سندرز در انتخابات درون حزبی روز شنبه علاوه بر ایالات آلاسکا و واشنگتن، در هاوایی نیز به پیروزی دست یابد.

در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها در روز شنبه، ایالت واشنگتن با 101 هیات نمایندگی مهمترین ایالت به شمار می‌آید؛ هاوایی و آلاسکا نیز هر یک به ترتیب 25 و 16 هیات نمایندگی دارند. سندرز در آلاسکا با کسب 81.6 درصد آراء، موفق به کسب 13 هیات نمایندگی و کلینتون با کسب 18.4 درصد آراء، موفق به کسب 3 هیات نمایندگی شد.

براساس گزارش اسوشیتدپرس، پس از شمارش 96 درصد آراء ایالت واشنگتن، سندرز با اختلاف حدود 50 درصدی پیروز این ایالت لقب گرفته است اما هنوز تعداد هیات‌های نمایندگی مشخص نشده است. سندرز سه شنبه گذشته نیز در ایالت‌های آیداهو و یوتا به پیروزی رسیده و در ایالت آریزونا از کلینتون شکست خورده بود. در ادامه انتخابات درون حزبی امریکا، دموکرات ها و جمهوری خواهان روز 5 آوریل در ایالت ویسکانسین به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 328840

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha