همشهری آنلاین: دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پر از حاشیه است. این بار یک خبرنگار زن در محور یک ماجرای تازه قرار گرفته است. اما ماجرا از چه قرار است ؟ و چه پیش می‌آید اگر یک خبرنگار را سوژه کنید؟ در این مواقع بعید است برنده از موضوع خارج شوید. در ضمن سه طرفدار ترامپ را هم به شما معرفی خواهیم کرد.

دونالد ترامپپلیس ایالت فلوریدا، کوری ، رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ را به اتهام ضرب و جرح یک خبرنگار زن دستگیر کرد. ستاد انتخاباتی ترامپ اتهامات لواندوفسکی را رد کرد. قرار است دادگاه او در ۴ مه برگزار شود.

رسانه‌های آمریکا سه‌شنبه (۲۹ مارس | ۱۰ فروردین) گزارش دادند که لواندوفسکی رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه موقتا دستگیر شده است. در گزارش پلیس شهر ژوپیتر، واقع در ایالت فلوریدا درباره این حادثه آمده است که آقای لواندوفسکی ۴۲ ساله در کارزار انتخاباتی دست خانم میشل فیلدز خبرنگار سابق "بریتبرت" را چنان کشیده که دست او زخمی شده است.

سخنگوی اداره پلیس گفته است که لواندوفسکی فعلا آزاد شده اما او باید بعدا به دادگاه مراجعه کند. ستاد انتخاباتی آقای ترامپ ضمن تکذیب اتهامات وارده به آقای لواندوفسکی، اعلام کرده است که وی "کاملا بیگناه" هست و از تمامی اتهامات وارده تبرئه خواهد شد.
fields

ماجرا از چه قرار بود؟

حادثه ضرب و جرح خانم میشله فیلدز روز ۸ مارس در کلوبی در شهر ژوپیتر اتفاق افتاده است. در آن روز وقتی ترامپ کنفرانس مطبوعاتی خود را به پایان رساند، در حین ترک سالن این خبرنگار زن ترامپ را دنبال کرد تا از او سئوالی بکند. رئیس ستاد انتخاباتی ترامپ در حین پرسیدن این خبرنگار از ترامپ دست وی را به شدت می‌کشد و با فشاری که می‌آورد دستش را زخمی می‌کند. میشله فیلدز برای اثبات ادعای خود در آن زمان از آثار جراحت خود عکس می‌گیرد. در ویدیویی که پلیس شهر ژوپیتر منتشر کرده نیز می‌توان این جراحت را مشاهده کرد.

در ایالت فلوریدا وارد کردن حتی جراحات ساده بدنی به افراد حداکثر یک سال زندانی دارد و یا متهم مجبور است جریمه نقدی بپردازد. اتهامی که به رئیس ستاد ترامپ زده شده "پایمال کردن قوانین و یا جرایم ساده" به حساب می‌آید. این موضوع در چهارم ماه مه یعنی روزی که لواندوفسکی در دادگاه حاضر شود، روشن خواهد شد.

تا اوایل ماه ژوئن، انتخابات نامزدهای پیشتاز ریاست جمهوری آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد. تا این تاریخ جمهوری‌خواهان باید تصمیم بگیرند که چه کسی را در ماه نوامبر برای رقابت با نماینده حزب دمکرات آمریکا، به میدان بفرستند. هم اکنون دونالد ترامپ با اختلافی فاحش در این حزب پیشتاز است.

در کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ بارها زد و خورد فیزیکی انجام گرفته است. طرفداران ترامپ از سخنان تند و گاه نامتعارف او به وجد می‌آیند و مخالفان، او و سیاست‌هایش را خطری بزرگ و جدی برای آمریکا می‌دانند.

خود ترامپ تاکنون در حین بروز این گونه درگیری‌ها به طرفداری از خشونت سخن گفته است. وی در یکی از مراسم انتخاباتی به طرفداران خود پس از بیرون راندن فردی معترض از سالن گفت: «مایل بودم مشتی به صورت این مردک بزنم.» طرفداران ترامپ با کف‌زدن و شادی از این سخن او حمایت کردند و ترامپ نیز با لبخند از آنان تشکر کرد.

  • اما برخي از هواخواهان سرشناس ترامپ

dt fans

کد خبر 328965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha