همشهری آنلاین: شماره‌های ۷۰ و ۷۱ ماهنامه مدیریت‌ ارتباطات در قالب شماره ویژه نوروز۹۵ با تمرکز ویژه بر سه موضوع فلسفه خندیدن و خنداندن، عکاسی سلفی و رسانه تخصصی عکس اینستاگرام منتشر شد.

ماهنامه مدیریت ارتباطات

این نشریه به مدیرمسؤولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری امیرلعلی منتشر شده است.

  • فضای مجازی جولانگاه تبلیغات و ارتباطات انتخابات 94

مدیرمسؤول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سرمقاله این شماره ضمن اشاره به کارآمدی و اثرگذاری تلفن‌های هوشمند در تبدیل کردن فضای مجازی مبتنی بر این ابزار به جولانگاه اطلاع‌رسانی و تبلیغات کاندیداها و طرفدارانشان در دو انتخابات پنجم مجلس خبرگان و دهم مجلس شورای اسلامی، این نکته را خاطرنشان کرد که در این دور از انتخابات گوشی‌های تلفن هوشمند در نقش رسانه‌های بسیار قدرتمند ظاهر شدند و به شهروندان این امکان را دادند که هم تولیدکننده رسانه و هم مصرف‌کننده آن باشند.

وی در ادامه آورده است: این را هم نباید از نظر دور داشت که عدم اعمال محدودیت از سوی نهادهای مسؤول در استفاده از فضای مجازی و ظرفیت‌سازی در میان ذی‌نفعان اعم از حکومت و مردم، از مهم‌ترین عوامل نقش‌آفرینی گوشی‌های هوشمند در این دوره از انتخابات بوده است. این تجربه را قدر بدانیم.

در ادامه مطالب ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه مدیریت‌ارتباطات، مریم سلیمی این بار در سلسله مقالات «بصری‌سازی محتوا در ارتباطات» با عنوان «گرافیک اطلاع‌رسان و انتخابات» به استفاده از نمادها در جریان انتخابات در کشورهای مختلف جهان پرداخته است.

  • سلفی؛ دوست دارم بهتر دیده شوم

در پرونده ارتباطات تصویری شماره‌های 70 و 71 مدیریت‌ارتباطات، امیرعلی خلج به صورت مفصل به پدیده عکاسی سلفی پرداخته و علت اقبال عمومی از آن را مورد بررسی قرار داده است. در این پرونده، ابتدا تعریف و طبقه‌بندی‌هایی از سلفی‌ها ارائه و سپس به تاریخچه عکاسی سلفی در دو بخش پیش از ظهور شبکه‌های اجتماعی و پس از ظهور این شبکه‌ها پرداخته شده است. در ادامه این پرونده، دیدگاه‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی در خصوص عکاسی سلفی، مطرح شده است.

در پرونده رسانه که زیر نظر علی ورامینی منتشر شده است، عناوین زیر را می‌خوانیم:
- «دلایل جامعه شناختی استفاده و اقبال از اینستاگرام؛ ارائه تعریفی متفاوت از خود» نوشته احسان حمیدی‌زاده
- «منشور شور؛ مقایسه معنای نشر مطلبی در یک مجله با نشر عکس‌نوشته در اینستاگرام» نوشته فرشیدسادات شریفی
- «روزی روزگاری اینستاگرام» نوشته علی اسماعیلی اردکانی
- «نسل امروز به حیات در کریدورهای بسته عادت کرده است» گزارش مسعود شاه‌حسینی از سخنرانی مهدی منتظرقائم در نشست «افکارسازی و افکارسوزی شبکه‌های اجتماعی»
- «به دنبال خلوتی برای اندیشیدن» گفت‌وگوی عاطفه شمس با سید جواد میری، جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

  • فلسفه خندیدن و خنداندن

در پرونده فلسفه زیر نظر منوچهر دین‌پرست به عناوینی از این قبیل پرداخته شده است:
- «چنین گویند آنان که می‌خندند؛ چرا می‌خندیم؟ به چه می‌خندیم؟» نوشته منوچهر دین‌پرست
- «خنده در نگاه هانری برگسون؛ فیلسوف خندان» نوشته امین اختری
- «آیا سقراط اولین استندآپ کمدین بود؟» نوشته جان موریل و ترجمه محمود فرجامی و دانیال جعفری
- «کاری جذاب‌تر از خنده نیست» نوشته دکتر احمد میرزابانی
- «شوخی یعنی عبور از خط خنده» نوشته گرت یان هافستد و ترجمه میترا سرحدی
- «نگاهی به دو رمان «نامحرم» و «قلعه مرغی؛روزگار هرمی»؛ طنز و دیگری» نوشته مجتبی گلستانی
- «تجربه شخصی خندیدن در دو فرهنگ ایرانی و ژاپنی؛ خندیدن در سرزمین آفتاب» نوشته بهمن ‌ذکی‌پور

  • سبک زندگی در عصر رسانه

در پرونده کتاب این شماره ماهنامه مدیریت ‌ارتباطات، ساره گودرزی به بهانه انتشار مجموعه کتاب چهار جلدی «سبک زندگی در عصر رسانه» به گفت‌وگو با محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی سازمان ملی جوانان در خصوص سواد رسانه‌ای به عنوان حلقه مفقوده اطلاعات در عصر رسانه‌ها پرداخته است.
در ادامه در این پرونده زیر نظر ساره گودرزی به عناوین و مطالب زیر پرداخته شده است:
- «کتاب‌هایی برای مدیریت خانواده در رسانه‌های جدید» نوشته امیدعلی مسعودی
- «راهکارهایی برای گسترش سواد رسانه‌ای» در گفت‌وگو با الهه قدیانی
- «مروری بر مجموعه کتاب‌های سبک زندگی در عصر رسانه؛ سواد رسانه‌ای حلقه مفقوده خانواده‌ها و فرزندان است» نوشته محمدرضا وحیدی

ویژه‌نامه نوروزی ماهنامه مدیریت‌ارتباطات با قیمت 7000 تومان از طریق سایت www.prshop.ir قابل خریداری است. همچنین علاقمندان جهت دریافت آرشیو شمارگان گذشته این ماهنامه و برقراری اشتراک سالیانه با تخفیف ویژه می‌توانند با شماره‌های 88904882-021 تماس حاصل نمایند یا به سایت www.magiran.com/cmmagazine مراجعه نمایند.

کد خبر 328466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha