چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت آمازون به دنبال آن است که به خریداران خود امکان دهد با گرفتن یک عکس سلفی پرداخت‌های خود را انجام دهند، زیرا از نظر این کشور این شیوه ایمن‌تر بوده و نسبت به رمزهای عبور از جذابیت بیشتری برخوردار است.

براساس گزارش CNN، شركت آمازون درخواست ثبت اختراعي را براي اين طرح خود ارائه داده‌است كه براساس آن مشتريان اين شركت مي‌توانند با گرفتن يك عكس يا ويديويي كوتاه از خود،‌ به جاي استفاده از رمز‌هاي عبور، اعتبار پرداخت خود را تاييد كنند.

سيستم تشخيص چهره آمازون به مشتريان خود اطمينان مي‌دهد كه نه هكرها، نه سارقان و نه كودكان نمي‌توانند با استفاده از گوشي‌ها يا لپ‌تاپ‌هاي ديگران كالايي سفارش دهند. اين روند مشابه جايگزين شدن اثرانگشت به جاي رمز عبور در گوشي‌هاي آي‌فون خواهد‌بود.

براي اطمينان از اينكه سلفي‌هاي دريافتي به يك انسان واقعي تعلق دارد، سيستم از كاربران درخواست مي‌كند حين گرفتن سلفي لبخند بزنند، چشمك بزنند يا سر خود را حركت دهند. شركت مستركارد درحال حاضر سيستم پرداخت مبتني بر سلفي و اثرانگشت خود را براساس اصولي مشابه راه‌اندازي كرده‌است.

آمازون مي‌گويد درحال بررسي فناوري‌هايي جديد‌تر است تا ايمني اين سيستم را افزايش دهد و كارايي آن را كاربرمدارتر سازد زيرا به گفته اين شركت در برخي موارد استفاده از اين سيستم در الكترونيك‌هاي قابل حمل به دليل كوچك بودن نمايشگر لمسي راحت نيست. به گفته آمازون وارد كردن رمزهاي عبور زماني كه فرد در جمعي از دوستان حضور دارد معمولا رفتاري ناخوشايند است زيرا فرد بايد براي حفظ ايمني روي خود را از ديگران برگردانده و به صورت مخفيانه رمز را وارد كند. اما استفاده از سلفي اين شرايط را تغيير خواهد‌داد.

کد خبر 328427

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha