همشهری آنلاین: نیویورک تایمز به تازگی نگاهی جزئی‌تر به آمازون و فعالیت‌های درون آن انداخته است.

آمازون

به گزارش مارکتینگ‌نیوز و به نقل از بیزینس اینسایدر، این مطلب به شرایط دشوار و حجم کاری زیاد کارگران آمازون پرداخته است.

آمازون ده‌ها هزار نفر را در بیش از 99 مرکز بسته‌بندی (sortation centers) و ارسال کالا (fulfillment centers) در سراسر جهان استخدام کرده است.

وظیفه‌ی اصلی این کارگران حصول اطمینان از رسیدن به موقع ِ کالا به مشتری است.

- آمازون انبارهای خود را "مراکز ارسال کالا" و یا FCS می‌نامد. این شرکت همچنین دارای مراکز بسته‌بندی (sortation centers)، نیز است که در آن بسته‌های آماده شده پیش از ارسال به دفاتر پستی، دسته بندی می‌شوند.

- مراکز ارسال کالای آمازون، شلوغ‌ترین بخش در فصل اوج تقاضا است. در طول ماه‌های نوامبر و دسامبر، مراکز ارسال کالا بیش از یک میلیون بسته در روز ارسال می‌کنند و گاهی اوقات کارکنان مجبورند 12 ساعت در روز کار کنند.

- آمازون در سال 2014 بیش از 20 هزار کارگر تمام وقت را در مراکز ارسال کالای خود استخدام کرد.

- کارکنان مراکز ارسال کالا به طور کلی بین 10 تا 14 دلار در هر ساعت دستمزد می‌گیرند.

- یکی از بزرگترین مراکز ارسال کالای آمازون در فونیکس، آریزونا است. مساحت این برابر با 28 زمین فوتبال است.

- کار در انبارهای آمازون، بسیار دشوار است. کارگران باید بتوانند بسته‌هایی سنگینی را که گاهی وزن آنها به بیش از 22 کیلوگرم می‌رسد، بلند کنند یا 10 تا 12 ساعت در روز راه بروند یا ایستاده کار کنند.

- هر کارگر بسته به وظیفه‌ای که دارد هر روز بین 11 تا 24 کیلومتر در انبار راه می‌رود.

- گاهی اوقات دمای درون مراکز ارسال کالا به بیش از 90 درجه می‌رسد. در سال 2011 انبار آمازون در پنسیلوانیا به دلیل درجه حرارت بیش از 114 درجه دچار حریق شد. پس از آن بود که آمازون تمامی مراکز ارسال کالای خود را مجهز به سیستمهای کنترل هوا کرد.

- سفارش هر مشتری در آمازون بر روی اسکنر دستی یک کارمند ثبت می‌شود و او به سمت بخشی از انبار می‌رود که محصول مورد نظر در آنجا قرار دارد. سپس محصول مورد نظر را اسکن می‌کند و آن را درون سبدی می‌گذارد، سبد را اسکن می‌کند و سپس آن را روی تسمه نقاله قرار می‌دهد تا آماده‌ی ارسال شود.

- در مراکز ارسال کالا بهره‌وری بالا است، و سرعت حرکت تسمه نقاله سریع است. یکی از این تسمه نقاله‌ها در ایالت کنتاکی، در هر ثانیه می‌تواند 426 سفارش را حرکت دهد.

- پیکر (picker) یا جمع‌کننده به کارگری در آمازون گفته می‌شود که تمامی محصولاتی را که یک نفر سفارش داده، درون یک سبد قرار می‌دهد. سپس کارگرانی به نام پکر (packer) یا بسته‌بند این محصولات را درون جعبه‌های آمازون بسته‌بندی می‌کنند.

- به کارگران بسته‌بند آمازون گفته می‌شود که محصولات را بادقت بسته‌بندی کنند، طوری که انگار کادوی کریسمس است و باید مراقب آنها باشند.

- الگوریتمها و مجموعه دستورات از پیش تعیین‌شده، جعبه‌ی مناسب هر سفارش را مشخص می‌کنند.

- نرم افزار نقش بزرگی در مراکز ارسال کالا ایفا می‌کند. مرکز ارسال کالای آمازون مانند یک ربات غول‌پیکر عمل می‌کند.

- آمازون برای آسانتر کردن کار کارگرها در فصل تعطیلات سال 2014 در امریکا، حدود 15 هزار ربات Kiav به 10 مرکز ارسال کالای خود اضافه کرد. آمازون سیستم ربات Kiav را به منظور بهینه‌سازی شیوه‌ی پردازش سفارش مشتریان در انبارها در سال 2012 از یک شرکت تولیدکننده‌ی ربات به همین نام به قیمت 775 میلیون دلار خرید.

- برخی کارکنان می‌گویند که آمازون تک تک قدمهای آنها را در مراکز ارسال کالا تحت نظر دارد و اگر به اندازه‌ی همکارانشان بهره‌وری بالایی نداشته باشند، به آنها هشدار می‌دهد.

- برخی کارگران به بزرگی انبار اعتراض می‌کنند. آنها معنقدند که بزرگی انبار باعث می‌شود که زمان استراحت آنها صرف راه رفتن برای رسیدن به مکان مورد نظر شود.

- کارمندان هنگام ورود وخروج از یک دستگاه دتکتور فلزی عبور می‌کنند. برخی کارگران در لاس‌وگاس شکایت کرده‌اند که این جستجوی امنیتی در هر روز حدود 25 دقیقه از وقتشان را می‌گیرد. اما آمازون اعتراض کارگران را رد کرده و گفته است که ماموران امنیتی برای این کار خیلی وقت کارگران را نمی گیرند.

- برخی گزارشها حاکی از آن است که مراکز تحقق آمازون قوانین سختگیرانه‌ای برای کارمندان خود داروضع کرده است. مثلا کارگران زن نباید آرایش داشته باشند. یا کارگران باید از بطری‌هایی آب بخورند که شیشه ی شفاف و قابل رویتی دارند تا مایع درون آن معلوم باشد. سخنگوی آمازون این گفته‌ها را تکذیب کرده و گفته است که به دلیل استفاده از فناوری روباتیک در انبارها فقط نوشیدن آب مجاز است.

کد خبر 311136

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha