همشهری آنلاین: آمازون در رقابت با نرم‌افزار موسوم به وات پد (Wattpad) پلتفرم ویژه‌ای را برای نویسندگان ایجاد کرد تا با دسترسی رایگان بتوانند متون خود را نوشته و منتشر کنند.

Wattpad

 به گزارش ایبنا بسته نرم‌افزاری موسوم به «Write on» برای جامعه نویسندگان خودنشر و سایر نویسندگان ایجادشده تا بتوانند داستان‌های خود را نوشته و به اشتراک بگذارند و پس از فیدبک مناسب در اختیار کیندل برای انتشار الکترونیکی قرار دهند.

برنامه نرم‌افزاری وات پد (Wattpad) در نوامبر 2006 برای جامعه نویسندگان طراحی شد تا بتوانند مقالات، داستان‌ها، رمان‌های موردعلاقه طرفداران خود و اشعار سروده را به صورت آنلاین منتشر کنند. از طریق این بسته نرم‌افزاری بسیاری از استعدادهای نویسندگی کشف‌شده و مردم علاقه‌مند به نوشتن و سرودن توانسته‌اند محلی برای نوشته‌های خود به صورت آنلاین بیابند.

اما آنچه آمازون تحت عنوان «Write on» ایجاد کرده پلتفرمی مشابه وات پد است که سعی دارد جامعه نویسندگان جوان را گردهم آورد و از طریق فناوری‌های آنلاین ، استعدادیابی کرده و نوشته‌هایشان را منتشر کند. آمازون اکتبر گذشته نسخه بتا را آن هم به صورت محدود و از طریق دعوت‌نامه روی وب عرضه کرد اما اینک این پلتفرم به صورت همگانی در دسترس کاربران قرارگرفته است. گفتنی است وات پد 40 میلیون کاربر فعال دارد که آثار خود را روی این پلتفرم توسعه می‌دهند و مملو از محتوای آنلاین است.

یک شبکه اجتماعی (به صورت گروه نویسی) از نویسندگان خودنشر و سایر نویسندگان گردهم جمع شده تا به صورت رایگان از امکانات این شبکه اجتماعی استفاده کنند. نوشته‌ها توسط سایرین موردنقد قرارگرفته و فیدبک ناشی از آن باعث می‌شود تا نویسنده روی مطلب خود دقت بیشتری کرده و در ویرایش بعدی نکته‌های یادآوری شده صحیح را اعمال نظر کند. در این نرم‌افزار مطلب نویسنده در هر مرحله از کار موردنقد قرار می‌گیرد.

اثر به صورت کامل، فصل به فصل، طرح شخصیت‌های مبهم و اظهارنظر درباره آن‌ها، سبک نوشتاری و افزودن به محتوا و غنی شدن کار به صورت گام به گام از ویژگی‌های این شبکه اجتماعی جدید آمازون است.

بسته نرم‌افزاری دیگری که آمازون راه‌اندازی کرده تحت نام «کیندل اسکات» (Kindle Scout)  است که نویسندگان می‌توانند دست‌نوشته‌های خود را روی کیندل به اشتراک‌گذارند و با گرفتن امتیاز از کاربران این نوشته به صورت خودکار برای نشر در کیندل آمازون ارسال می‌شود.

کد خبر 289767

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha