همشهری آنلاین: شرکت آمازون درحال آزمایش سیستم تحویل بسته‌های سفارش مشتریانش با استفاده از هواپیماهای روباتیک بدون سرنشین است.

پهباد

براساس گزارش رویترز، جف بزوس مدیر عامل شرکت آمازون در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ‍‍CBS اعلام کرد هواپیماهای بدون سرنشین این شرکت می‌توانند بسته‌هایی با وزن 2.3 کیلوگرم را به راحتی با خود حمل کنند و این محدوده وزنی درحدود 86 درصد از سفارشات دریافتی آمازون را پوشش می‌دهد.

این هواپیماهای روباتیک که قرار است از مراکز توزیع شرکت آمازون به مقصد خانه‌های مشتریان پرواز کنند،‌تا چهار الی پنج سال دیگر قابل استفاده نخواهند بود.

پهباد

این سرویس حمل‌و‌نقل جدید آمازون که پرایم ایر نام دارد،‌از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهباد‌هایی استفاده خواهد کرد که شبیه به هلیکوپتر‌ها هستند و اکتوکوپتر نام دارند. پرواز این نقلیه‌های پرنده هنوز با محدودیتی به نام قوانین هوانوردی آمریکا مواجه هستند که به هواپیماهای بدون سرنشین تجاری اجازه پرواز نمی‌دهند؛ اما قرار است این قانون تا سال 2015 تغییر کند.

بزوس می‌گوید استفاده از این هواپیماها که می‌توانند مسافتی 10 مایلی را پوشش دهند، سرعت حمل سفارش‌ها را افزایش می‌دهد.

آمازون مدت‌ها است که برای سبقت گرفتن از خرده‌فروشان دیگر از تکنیک‌ها و استراتژی‌های نوآورانه تحویل کالا استفاده می‌کند. انبارهای این فروشگاه آنلاین بسیار کم‌مصرف و کم انرژی هستند. آمازون همچنین قصد دارد هزینه حمل سفارش‌های بزرگ را حذف کند.

کد خبر 240906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز