همشهری آنلاین: جف بزوس به لطف افزایش ارزش سهام شرکت آمازون همزمان با خریداری شرکت Whole Foods توانست ۱.۸ میلیارد دیگر به ثروت خود بیافزاید.

براساس گزارش CNN، اكنون ارزش كلي ثروت بزوس به 84.6 ميليارد دلار رسيده‌است، و وي تا تبديل شدن به ثروتمند‌ترين مرد جهان،‌ مقامي كه اكنون در اختيار بيل گيتس بنيانگذار شركت مايكروسافت است،‌تنها پنج ميليارد دلار ديگر فاصله دارد.

بزوس 53 ساله به شدت روي توسعه كسب و كار شركت آمازون متمركز شده‌است، درحالي كه گيتس 63 ساله مي‌خواهد بيشتر ثروت خود را ببخشد،‌از اين رو طرحي به نام Giving Pledge را راه‌اندازي كرده‌است كه وارن بافت،‌چهارمين انسان ثروتمند جهان با 76.8 ميليارد دلار در آن سرمايه‌گذاري كرده‌است.

در اين طرح ميلياردرها متعهد مي‌شوند تا نيمي از ثروت خود را در طول زندگي‌شان ببخشند، تاكنون 150 نفر در اين طرح شركت كرده‌اند اما بزوس يكي از آنها نيست. گيتس در سال 2010 از شركت مايكروسافت خارج شد و بيشتر وقت خود را به فعاليت‌هاي خيرخواهانه پرداخت. با اين وجود دو درصد از شركت مايكروسافت به او تعلق دارد از اين رو ارزش ثروتش روز به روز افزايش پيدا مي‌كند.

بزوس در اين ميان ثابت كرده كه قصد كند كردن روند پيشرفت شركتش را ندارد و هرروز در اين شركت به گونه‌اي كار مي‌كند گويي هنوز يك شركت نوپا است.

کد خبر 373610

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha