مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
۰ نفر

۲۵ اسفند روز بزرگ دیگری در عرصه توسعه حمل‌ونقل عمومی و شبکه متروی تهران است؛ چه آنکه فرودگاه مهرآباد به‌عنوان یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور، ۷۷سال پس از ساخت به متروی تهران متصل می‌شود.

مترو فرودگاه مهرآباد

 معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران ديروز خبر داد كه قرار است خط متروي فرودگاه مهرآباد صبح سه‌شنبه و در آستانه سال نو و آغاز سفرهاي نوروزي به بهره‌برداري برسد. سيدجعفر تشكري هاشمي افزود: متروي فرودگاه مهرآباد با بيش از 4كيلومتر طول، داراي 4ايستگاه است كه با افتتاح همزمان آنها، پايتخت كشورمان در باشگاه 100تايي‌ها و به‌عبارتي در زمره شهرهاي جهان قرار مي‌گيرد كه داراي 100ايستگاه مترو هستند.

وي با اشاره به اينكه متروي فرودگاه مهرآباد 4 ايستگاه به نام‌هاي بيمه و شماره يك، شماره‌2 و شماره‌3 است، اظهار كرد: اين ايستگاه‌ها مقابل ترمينال‌‌هاي شماره 2، شماره 4 و شماره 6 فرودگاه واقع شده و دسترسي آسان شهروندان به ترمينال‌هاي 6گانه فرودگاه مهرآباد را امكان‌پذير مي‌كنند. تشكري هاشمي با بيان اينكه اتصال شبكه متروي پايتخت پيش از اين، از طريق خط 3مترو به ايستگاه راه‌آهن برقرار شده بود، تصريح كرد: علاوه بر راه‌آهن و فرودگاه مهرآباد، در آينده نزديك فرودگاه بين‌المللي امام خميني نيز از طريق خط متروي تهران ـ پرند به شبكه متروي پايتخت متصل مي‌شود. پيش‌بيني مي‌شود كه اين خط جديد با ظرفيت 70هزار جا‌به‌‌جايي روزانه، بخش قابل توجهي از رفت‌وآمدهاي روزانه به فرودگاه مهرآباد را كه عموما با استفاده از وسايل نقليه شخصي صورت مي‌گيرد‌تحت پوشش بگيرد.

  • اعلام يك ركورد در نيمه شمالي خط 6

مديرعامل شركت متروي تهران و حومه ديروز از بخش شمالي خط‌6 متروي تهران بازديد كرد. هابيل درويشي در جريان بازديد صبحگاهي از برخي جبهه‌هاي كاري نيمه شمالي خط 6مترو با اظهار رضايت از روند پيشرفت كار در اين پروژه، ابراز اميدواري كرد كه با توجه به برنامه‌ريزي دقيق و زمانبندي، اهداف از پيش تعيين‌شده براي اجرا و بهره‌برداري اين خط مهم و تأثيرگذار مترو تحقق يابد. همچنين پورهاشمي، معاون عمراني شركت متروي تهران و حومه خبر داد كه در روزهاي آينده در نيمه شمالي اين خط يك ركورد و موفقيت در صنعت مترو كه محصول مهندسي بومي است، اعلام خواهد شد.

خط 6متروي تهران با ظرفيت جابه‌جايي روزانه بيش از يك ميليون مسافر داراي 31كيلومتر طول و 27ايستگاه بوده كه از جنوب شرقي تهران در دولت‌آباد تا سولقان در شمال غربي امتداد مي‌يابد و در طول مسير مناطق و محدوده‌هاي جمعيتي مهم شهر نظير خيابان 17شهريور، ميادين خراسان، شهدا، امام حسين(ع)، سپاه، هفتم تير‌ و وليعصر(عج) را پوشش مي‌دهد.

کد خبر 328145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha