همشهری آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم تشییع یکی از شهدای گمنام در تهران گفت: مردم ایران شهید داده اند تا پرچم ولایت برافراشته بماند.

 صدیقی

به گزارش ایرنا، خطیب موقت نماز جمعه تهران در آیین تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام والفجر هشت که ظهر یکشنبه با حضور خیل عظیم مردم انجام شد، طی سخنانی با بیان این مطلب افزود: ایران با خون شهدا پیروز است.

وی گفت: در ایران،جانبازان ما و پرچم ولایت پیروز است و ما باید همه جانبه در اختیار ولایت باشیم.

در مراسم تشییع شهدای گمنام که همزمان با عزاداری دخت نبی اکرم حضرت فاطمه (س) امروز - یکشنبه- در سراسر ایران اسلامی انجام می شود، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ابتدای سخنانش با ذکر مصائب، روضه و سیره آن حضرت گفت: صحنه کربلا مدیون مادری حضرت فاطمه زهرا (س) است.

در مراسم تشییع پیکر شهید گمنام والفجر هشت که در عملیات فاو به فیض شهادت نائل آمده بود، جمعی از مدیران و معاونان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.

پیکر این شهید گمنام در صحن فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان دفن گردید.همزمان 13 شهید گمنام دیگر در مناطق مختلف پایتخت با حضور عظیم مردم تشییع و تدفین شدند.

در ابتدای این مراسم که در میدان هفت تیر از ساعت 10 صبح با حضور گسترده مردمی آغاز شد نوحه سرایان مختلفی به عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند.

همچنین 111 شهید دوران دفاع مقدس در 61 منطقه از استان های کشور در روز شهادت دخت پیامبر با حضور خیل عظیم مردم امروز تشییع و تدفین می شوند.

این شهدا در طول ماه های اخیر در مناطق عملیاتی فاو، ام الرصاص، شلمچه، مجنون، شرق دجله، زبیدات و کردستان عراق توسط گروه های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح تفحص شده اند.

در آیین تشییع و تدفین شهدای گمنام امروز، 9 دانشگاه، 2 حوزه علمیه، یک مرکز صدا و سیما، یک پارک موزه دفاع مقدس، یک سازمان قضایی نیروهای مسلح، یک فدراسیون ورزشی جانبازان و معلولین، 8 پادگان نظامی و آموزشی و 35 بوستان و تپه بوستانی افتخار میزبانی شهیدان را یافته اند.

به جز تهران، مراسم تشییع و تدفین شهدای یاد شده در استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خوزستان، چهار محال بختیاری، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گیلان، گلستان، لرستان، مازندران، خراسان شمالی، مرکزی و همدان در حال برگزاری است.

کد خبر 328062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha