همشهری آنلاین: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکرهای مطهر چهار شهید والا مقام دوران دفاع مقدس با حضور انبوه مردم شهید پرور استان قزوین تشییع و تدفین شد.

شهید

به گزارش ایرنا، این آیین که با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به همراه جمعی کثیری از مسئولان و اقشار مختلف مردم و در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد، پیکر مطهر شهدای دوران دفاع مقدس از امامزاده اسماعیل (ع) به سمت گلزار شهدای قزوین تشییع شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در این آیین با اشاره به مقام والا و شامخ شهدا، گفت: هدف شهدا همواره رضایت ولی امر و امام راحل بود که با نثار جان خود هیچگاه حاضر به تنها گذاشتن آنها نشدند.

سرهنگ مهدی طاهرخانی با اشاره به اینکه ما باید همواره پیام رسان شهدا باشیم، افزود: پیام مردم شهید پرور ما به شهدا آنست که ما همیشه پیرو راه شما هستیم و به آنچه که خواستید، جامه عمل پوشانده و در راه ولایت و پیروی نیز کوتاهی نخواهیم کرد.

وی، تدفین 2 شهید گمنام در ایام شهادت حضرت زهرا (ع) در استان قزوین را دارای پیام دانست و خاطرنشان کرد: این شهیدان در استان به خاک سپرده می شوند تا گواهانی بر همرزمان مفقود خود باشند.

این مسئول ادامه داد: پیکر پاک 2 شهید گمنام در محدوده میدان صبحگاه سپاه صاحب الامر (عج) تشییع و تدفین می شود.

طاهرخانی افزود: همچنین شهید عین الله کلهر در گلزار شهدای قزوین و شهید سعید بنایی در شهرک مدرس شهرستان بویین زهرا تشییع و برای تدفین به شهر شال انتقال می یابد.

شهید عین اله کلهر 20 بهمن ماه 43 در روستای گورخانه از توابع شهر قزوین به دنیا آمد و به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در چهارم دی ماه 65 در امر الرصاص عراق به شهادت رسید.

2 شهید گمنام تدفین شده در میدان صبحگاه مشترک سپاه صاحب الامر (عج) قزوین 18 و 20 ساله هستند که پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فکه و خیبر کشف شده است.

همچنین همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز شهید، پیکر مطهر شهید سعید بنائی پس از 30 سال دوری از وطن در میان استقبال پرشکوه مردم شهید پرور بویین زهرا وارد این شهر شد.

در این آیین که با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و جمع زیادی از مردم بویین زهرا برگزار شد، پیکر مطهر این شهید پس از احترام نظامی بر دست های تشیع کنندگان تا مقابل مسجد جامع همراهی و سپس برای تشییع و تدفین به زادگاهش شهر شال منتقل شد.

کد خبر 328060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha