شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران توسط کارشناسان گروه لرزه ‌زمین‌ساخت و زلزله‌شناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور تهیه شد.

نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران

به گزارش ایسنا، هدف از تهیه نقشه لرزه‌ زمین‌ساخت شناخت بهتر همبستگی مکانی داده‌های زمین‌شناختی و زلزله‌شناختی عنوان شده است که تحلیل هر چه بهتر از خطر زمین‌لرزه وابسته به شناخت کافی از این همبستگی و مقایسه و تفسیر اسلوب‌دار لایه‌های اطلاعاتی نقشه لرزه زمین‌ساخت است.

پروژه پایگاه اطلاعاتی لرزه زمین‌ساخت ایران که نقشه حاضر یکی از خروجی‌های آن است، با هدف تحلیل خطر پهنه ایران‌زمین، ارائه مدل لرزه زمین‌ساخت کشور و کمک در کاهش خسارت ناشی از زمین‌لرزه‌ها و نیل به سوی توسعه هر چه پایدارتر تعریف شده است.

نقشه لرزه زمین‌ساخت ایران ویژگی‌های لرزه‌خیزی، گسل‌های فعال، تنش و واتنش منطقه‌ای و نرخ‌های جابجایی و لغزش گسل‌ را نشان می‌دهد که برای برآورد تحلیل خطر زمین‌لرزه در گستره ایران‌زمین دارای اهمیت فراوان است. ساختار و جنبش‌شناختی پوشش رسوبی و پوسته شکننده از دیگر اطلاعات مهم برای مدل لرزه زمین‌ساختی و تحلیل خطر هستند که به طور نسبی برای پهنه کشور ناشناخته باقی مانده است. نقشه تحلیل خطر زمین‌لرزه ایران به شکل جداگانه تهیه و منتشر خواهد شد.

کد خبر 327907

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha