همشهری آنلاین: کتاب «مدیریت تحول سیاسی در حوزه‌های علمیه» به قلم حجت‌الاسلام سیدموسی میرمدرس در صدد است تحول سیاسی در حوزه‌های علمیه را از دو منظر مدیریتی و سیاسی بررسی کند.

کتاب مدیریت تحول سیاسی در حوزه‌های علمیه

نویسنده كتاب «مدیریت تحول سیاسی در حوزه‌های علمیه» با اختصاص سه فصل تلاش کرده تا ضمن بیان کلیات و مفهوم تحول و مبانی تکوینی و تشریعی آن، مدیریت تحول را در دو مفهوم ساده و راهبردی تبیین کند و سپس به سنخ‌شناسی تحول و تفاوت آن با انقلاب اشاره کرده و پس از بیان فرایند هشت‌گانه تحول و فرایند شش‌گانه انقلاب، وجوه تمایز و تشابه این دو را آشکار کرده است.

حجت‌الاسلام سیدموسی میرمدرس در ادامه به ابعاد و گستره تحول و قرائت‌های دوگانه از آن پرداخته و با توضیح مبحث قلمرو دانش‌های دینی، نسبت آنها را با تحول به قلم آورده و در پایان فصل بر ضرورت و اهمیت تحول تاکید کرده است.

در فصل دوم نیز با ارائه تعریف و مفهوم مدیریت تحول سیاسی، مبانی آن تبیین و مهمترین ابعاد و گستره مدیریت تحول سیاسی تشریح شده و آنگاه اهداف و مقاصد مدیریت تحول سیاسی و اهمیت و ضرورت آن بیان شده است.

فصل سوم كتاب به تبیین ساز و کارهای تحقق مدیریت تحول سیاسی اختصاص یافته و ضمن بیان پیش‌نیازهای نگارش نقشه جامع مدیریت تحول سیاسی در حوزه علمیه، وضعیت کنونی حوزه بررسی شده و در ادامه جریان‌شناسی روحانیت از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

در این کتاب که در 172 صفحه منتشر شده است مطالبی همچون تبیین مباحث مدیریت استراتژیک درباره حوزه علمیه و روحانیت، تعیین ماموریت و چشم‌انداز مدیریت تحول سیاسی، تجزیه و تحلیل محیطی و تجزیه و تحلیل عوامل داخلی حوزه علمیه، شیوه تعیین اهداف و انتخاب استراتژی و همچنین مهم ترین الگوی مدیریت تحول سیاسی و ویژگی‌های آن بررسی شده است.

  • منبع: ايرنا
کد خبر 327901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha