مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

بوی بهار که بیاید، شهر دوباره رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد. علاوه بر خانه تکانی تهرانی‌ها، مدیریت شهری نیز درصدد خانه تکانی گسترده‌ای در پایتخت است.

خانه‌تکانی نوروزی در پایتخت

تهران نيز به مناسبت ورود سال جديد، خود را مي‌آرايد و سيمايي تازه به‌خود خواهد گرفت. اقدامات مديريت شهري تهران به مناسبت ورود سال جديد در پايتخت با بيش از 350برنامه كاري تعطيلات ابتداي سال بهتري را رقم خواهد زد. برپايي 50چادر و افتتاح 4ميدان جديد ميوه و تره‌بار، كاشت 33هزار نهال به ياد 33هزار شهيد دفاع‌مقدس در بهشت زهرا، آماده باش 4500نيروي آتش‌نشاني در چهارشنبه‌سوري، توزيع 20هزار مخزن جديد پسماند، كاشت 3ميليون اصله درخت در شهر، اسكان مسافران نوروزي و در نهايت برگزاري مراسم ساعت زمين ازجمله اين اقدامات خواهند بود. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با بيان اينكه امسال برنامه‌هاي عيدنوروز را با شعار آسمان آبي، زمين پاك و همچنين شادابي و نشاط از 15بهمن‌ماه آغاز كرده‌ايم، گفت: به همين منظور دستورالعمل ويژه‌اي را به مناطق ارسال كرده‌ايم تا پايان فروردين‌ماه طي 75روز به مرحله اجرا درآيد.

  • افزايش تعداد ميادين

مجتبي عبداللهي درخصوص تأمين ميوه شب عيد شهروندان تهراني گفت: علاوه بر افزايش ساعات كاري ميادين ميوه و تره بار، 40تا 50فضاي چادري نيز براي اين موضوع اختصاص يافته است. اين در حالي است كه تا پايان امسال بازارهاي ميوه و تره بار دردشت در منطقه 8، جمال‌زاده در منطقه 11، صفا در منطقه 13و همچنين فرجام در منطقه 4به بهره‌برداري خواهند رسيد. همچنين بازارهاي شهداي جي، مهر، طوس، منيريه، نواب، طرشت و آزادگان نوسازي شده‌اند. معاون خدمات شهري شهرداري تهران با اشاره به ايجاد جايگاه عرضه تزيينات سفره هفت سين، ماهي قرمز و سبزه در ميادين ميوه و تره بار ادامه داد: تخفيفات ويژه 5تا 25درصدي اقلامي همچون برنج، چاي، روغن و سوغات استان‌ها در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي ميادين اعمال مي‌شوند. عبداللهي همچنين با اشاره به كاشت 33هزار نهال به نيت 33هزار شهيد دوران 8سال دفاع‌مقدس در بهشت زهرا گفت: اميدواريم با استقرار 2500پليس راهور در پنجشنبه و جمعه آخر سال درمحدوده بهشت زهرا شاهد ترافيك كمتري در اين محدوده باشيم.

معاون خدمات شهري با اشاره به استقرار 4500آتش‌نشان در شب چهارشنبه سوري در شهر تهران اضافه كرد: تعدادي از اين آتش‌نشانان در مبادي ورودي پايتخت مستقر خواهند شد. آموزش عمومي در مدارس درخصوص مخاطرات ناشي از آتش‌سوزي در چهارشنبه آخر سال و نصب بيلبورد و اطلاع‌رساني نيز از ديگر اقداماتي است كه مي‌توان در جهت كاهش مخاطرات نام برد.

وي با اشاره به افتتاح بوستان دوستدار محيط‌زيست در منطقه يك شهرداري تهران اظهار كرد: همچنين مراسم ساعت زمين در روز 29اسفندماه از ساعت 20تا 21با خاموشي برج ميلاد و پل طبيعت برگزار مي‌شود. استقرار مخازن ويژه براي تحويل ماهي قرمز در روز طبيعت، توزيع 20هزار مخزن جديد در ابعاد 110، 120و 240ليتري پسماند خشك در شهر و مجتمع‌هاي مسكوني، برگزاري جشنواره بهترين‌ها از دور ريختني‌ها از 15 تا 19اسفندماه با شعار «دوباره بسازيم» از ديگر فعاليت‌هاي سازمان مديريت پسماند است. همچنين فعاليت فروشگاه‌هاي شهروند و اعمال تخفيفات 5تا 50درصدي در قالب 12هزار باركد كالا و افتتاح فروشگاه شبانه روزي 17شهريور در برنامه‌هاست.

عبداللهي با اشاره به كاشت 3ميليون درخت در تهران گفت: شهروندان مي‌توانند براي كاشت نهال در محله و خيابان‌هاي خود با سامانه 137تماس گيرند. 140سفير در هفته درختكاري در شهر آفتاب حضور مي‌يابند و كاشت درخت در بزرگراه امام رضا، خليج‌فارس و آزاد راه تهران-كرج از ديگر فعاليت‌هاست. ساماندهي فضاي سبز محله هرندي و كاشت 800هزار لاله در بوستان‌هاي اين محله از ديگر اقدامات انجام شده است.

عبداللهي درباره آذين‌بندي و نورآرايي خيابان‌هاي اصلي شهر تهران گفت: خيابان‌هاي وليعص، آزادي-انقلاب و خيابان آزادي تا ميدان تجريش و همچنين نورپردازي 8مسجد در منطقه 12و 4مسجد در منطقه 15را مي‌توان اشاره كرد. اين در حالي است كه نورپردازي بناهاي تاريخي مانند حمام نواب، موزه صبا، موزه علي اكبر خان صنعتي و همچنين ميدان مشق و افتتاح اين ميدان در عيد نوروز از ديگر فعاليت‌هاست. سنگفرش ميدان بهارستان تا سرچشمه نيز از فعاليت‌هاي عمراني است. به گفته وي نمايش 500اثر هنري در سطح شهر، اجراي طرح‌هاي فرهنگي و برپايي سفره هفت سين در مناطق 22گانه شهر تهران از ديگر برنامه‌هاست.

  • اسكان همه مسافران نوروزي

معاون خدمات شهري شهرداري تهران درخصوص خدمات رساني به مسافران نوروزي توسط معاونت خدمات شهري در نوروز 95 گفت: اسكان مسافران نوروزي در بوستان‌ها و سوله‌هاي بحران و ورزش مناطق 22گانه و نصب سرويس‌هاي بهداشتي در بوستان ولايت را در راستاي خدمات‌رساني به اين عزيزان در دستور كار قرار داده‌ايم. به گفته مجتبي عبداللهي اين در حالي است كه مسافران مي‌توانند با تماس با سامانه 137از محل‌هاي اسكان در شهر تهران اطلاع يابند.

کد خبر 327166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha