شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۸
۰ نفر

آقای احمدی نژاد بیان مواضع و پیام ملت ایران به جهانیان را مهمترین دستاورد سفر به نیویورک دانست و ابراز امیدواری کرد دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران موجب شود تا دیدگاه ها و آرمانهای ملت ایران هرچه بیشتر به جهانیان معرفی شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر آقای احمدی نژاد پس از بازگشت از سفر نیویورک با اشاره به اینکه ملت ایران برای حل و فصل مشکلات بشریت راهکارهای ارزشمند و متعالی دارد، گفت‌: اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد بهترین فرصت برای طرح دیدگاه ملتی است که ریشه در تاریخ دارد و پرچمدار عدالتخواهی و صلح طلبی و پایه گذار علوم بوده و سهم بی نظیری در برپایی تمدن اسلامی در طول تاریخ داشته است.

وی افزود: سخنان برآمده از انقلاب و ملت مسلمان مورد توجه موحدان جهان و خداپرستان قرار گرفت و فرصتی پیدا شد تا به عنوان عضو کوچک همه ملت ایران در آنجا حضور یابیم و مواضع و پیام این ملت بزرگ را به گوش جهانیان برسانم.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: در این سفر فرصت ترسیم چهره حقیقی و برجستگی های شخصیت ملت بزرگ ایران فراهم شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد، حضور در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام مواضع ملت و طرح راه حل های مشکلات امروز بشر مورد استقبال فراوان قرار گرفت و با روسای کشورهای گوناگون دیدارهایی داشتیم که بسیار مهم شمرده می شود.

وی خاطرنشان کرد: در محافل دیپلماتیک دیدگاه های ملت ایران همچنان مورد بحث و تبادل نظرقرار می گیرد و امیدواریم بررسی این دیدگاه ها همچنان ادامه یابد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دیدار و ارتباط با مردم و گروه های مردمی بخش دیگری از این سفر بود، گفت: من برای حضور و سخنرانی در دانشگاه کلمبیا دعوت شده بودم که حوادث گوناگونی اتفاق افتاد و به نظر من این یک اتفاق بزرگ بود که خدای متعال صحنه ای را ترسیم کرد که دو موضوع به نمایش درآمد یک طرف همه گرایش های مادی و خباثت آلود و زیاده طلب و غیر موحد و درطرف دیگر مظلومیت و پاکی ملت ایران و پیام انسان ساز اسلامی قرار داشت.

وی افزود : جالب است که همه این صحنه ها را به لحاظ مادی ، بدخواهان ملت ایران با همه امکاناتشان طراحی کرده بودند و آنان  تلاش کردند یا این دیدار یا حضور در دانشگاه کلمبیا لغو یا اگر برگزار شد به صحنه محاکمه و تخریب چهره ملت ایران تبدیل شود.

رئیس جمهور ادامه داد، سه شبکه رسانه ای سراسری در جهان از یک هفته پیش به طور مستمر برنامه جنگ روانی و تخریبی گسترده به راه انداختند و شخصیت و تاریخ و عظمت ملت ایران را نشانه رفتند و با حرف هایی که خودشان شایسته آن بودند متهم کردند.

آقای احمدی نژاد گفت: آنها یک هفته از مخالفان ملت ایران دعوت کردند برای تظاهرات و برخورد با نماینده این ملت بزرگ اجتماع کنند و صحنه هم به گونه ای تیره و تار و یکطرفه طر احی شده بود و تعدادی هم برای همراهی با خود جمع کرده بودند اما صحنه کاملا معکوس شد و برخلاف آنچه تصور می کردند کمتر از 200 نفر  از کشورهای امریکایی و اروپایی گرد آوردند که حتی برخی از آنان نمی دانستند برای چه آمده اند.

رئیس جمهور افزود: در این سو هزاران انسان فهمیده آمدند وحرف های ملت ایران را شنیدند و از مواضع جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

وی گفت : آنها حتی از طریق شماره تلفن هایی که برای اعلام حضور مردم در جلسه و گرفتن کارت در نظر گرفته بودند وقتی افراد تماس می گرفتند از طریق نواری علیه ما تهمت های خود را تکرار می کردند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد‌: آنان اشتباه بزرگی را مرتکب شدند و حیثیت و ادعای نظام سلطه و دموکراسی مبتنی بر مادی گری را با همه امکانات به صحنه آوردند و حیثیت رسانه ها و دانشگاه و مرکز علمی را هم قربانی کردند و رئیس دانشگاه را تحت فشار قرار دادند تا برای تامین منافع صهیونیست ها آن سخنان را بیان کند.

رئیس جمهور افزود: 10 نفر از سران جهان و ده ها نفر از مردم معمولی و دیپلمات ها و اصحاب رسانه با گفتن یک جمله پیام ایران را شنیدند و می گفتند ما با شما هستیم و آنان با ملت بزرگ ایران رفتار زشتی کردند.

وی به برگزاری نشست های علمی با دانشگاهیان و مسئولان دانشگاه کلمبیا و دانشگاهیان برجسته امریکا و کانادا اشاره کرد و گفت : در این نشست ها هم دیدگاه های آنان و هم دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران مطرح و بخشی از نشست ها به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

رئیس جمهور گفت‌: با اندیشمندان، مسئولان رسانه های امریکا ، سیاستمداران ، دانشگاهیان برجسته بحث سیاسی و نظری مبنایی مطرح و مباحث عمیق و قوی بررسی شد.

آقای احمدی نژاد به دیدارش با خاخام های یهودی اشاره کرد و گفت : آنان آمده بودند برای تشکر از ملت ایران و قدردانی می کردند که جمهوری اسلامی ایران حساب صهیونیست ها را از یهودیان جدا کرده است و از برنامه های سیاسی و فرهنگی ملت ایران حمایت کردند.

وی افزود: علاوه بر اصحاب رسانه با ایرانیان هم که هر کدامشان در سطوح گوناگون تخصصی در بخش های اقتصادی ، علمی ، پزشکی و صنعتی در امریکا مشغول به کار هستند دیدار و گفتگو کردیم ، سال گذشته هم آنها برای ابراز محبت به ملت و این سرزمین مقدس جلسات پرشوری تشکیل دادند که امسال هم بسیار پرشورتر بود.

رئیس جمهور گفت : در این نشست ها مسائل مطرح شد و آنان بطور یکپارچه به نمایندگی ازبیش از یک میلیون ایرانی مقیم امریکابا سلایق گوناگون و سرشار از عشق به ایران با ملت ایران اعلام همبستگی و آمادگی خود را برای فداکاری در راه آرمان های ایران اسلامی به این ملت بزرگ اعلام کردند .

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش به حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین وزیر دادگستری و رئیس اداره نظام وظیفه در این سفر اشاره  کرد و گفت: آنان نیز با نشست های مختلف مسائل و مشکلات هموطنان ایرانی را بررسی و درباره برخی مسائل همانجا تصمیم گیری کردند و بخش دیگر را در ایرا پیگیری خواهند کرد .

وی گفت : در مجموع مدت اقامت در نیویورک 80 ساعت به طول انجامید که در این مدت 33 برنامه برگزار شد که 18 برنامه آن دیدار با سران و مقامات عالیرتبه کشورها بود .

رئیس جمهور با اشاره به سفرش به کشور بولیوی گفت‌: بولیوی یک کشور بزرگ با مساحت یک میلیون مترمربع است که 9 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت مردم آن سرخپوست ، صمیمی ، صبور ، پاک و دوست داشتنی هستند .

رئیس جمهور گفت : بولیوی کشوری بسیار ثروتمند با منابع طبیعی فراوان است اما متاسفانه حضور 200 سال استعمار این مردم را به خاک سیاه نشانده است و چهره فقر را در رفتار و چهره مردم می توان دید .

آقای احمدی نژاد ادامه داد، مردم بولیوی خودشان را پیدا کرده اند و رئیس جمهور جوانی را از متن خود برگزیده اند که اونیز زندگی خود را وقف خدمت به این مردم کرده است و برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران بسیار علاقه مند است .

وی گفت : غربی ها در بخش های نفت و گاز ثروت این ملت را غارت کرده اند و رئیس جمهور جدید موفق شده است صنعت نفت و گاز بولیوی را ملی کند .

رئیس جمهور با اشا ره به اینکه غربی ها حتی اجازه نداده اند حتی به اندازه نیاز بولیوی به کارشناس در بخش نفت و گاز نیروی انسانی تربیت شود  ، گفت : ایران و بولیوی در زمینه سرمایه گذاری مشترک و تربیت و آموزش کارشناسان و متخصصان بخش صنعت نفت و گاز این کشور با کمک ایران قراردادی امضا کردندو یک قرارداد نیز در زمینه سرمایه گذاری در صنایع گوناگون امضا و یک بیانیه اعلام روابط سیاسی دو کشور منتشر شد .

آقای احمدی نژاد گفت : رئیس جمهور بولیوی تاکید کرد ما قبلا از مردم دعوت نکرده بودیم اما از نقطه ورود هیات جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه تا مرکز شهر انبوه جمعیت اجتماع کرده و با فریادهای زنده باد ایران از هیات جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند این درحالی بود که رسانه های بولیوی در اختیار مخالفان دولت این کشور است و این رسانه ها بر ضد ایران سیاه پراکنی و سیاست مجموعه فاسدهای عالم را اجرا می کردند اما مردم چون پاک هستند حقایق را دریافت می کنند و کاملا خودجوش برای استقبال آمده بودند که با دیدن این صحنه ها بارها اشک در چشمان من به عنوان یک فرد کوچک و عضو خانواده بزرگ ملت ایران جمع شد .

وی خاطر نشان کرد : آنها خطاب به ایرانی ها فریاد می زدند بایستید ما با شما هستیم .

رئیس جمهور گفت : نخستین بار مراسم امضای قراردادها با بولیوی کاملا مردمی بود و ده ها هزار نفر آمده بودند که به اندازه گنجایش سالن جمعیت زیادی هنگام امضای اسناد در محل حضور داشتند .

رئیس جمهور با اشاره به دیدار کوتاهش از ونزوئلا گفت : در این کشور نیز قراردهایی از جمله در زمینه احداث کارخانه قطعه سازی خودرو و ساخت شبکه کارخانه های آرد سازی در بخش خصوصی و همچنین سرمایه گذاری مشترک در پتروشیمی امضاء‌ شد .

رئیس جمهور در این حال گفت‌: من کاری انجام ندادم و این عظمت ، صداقت و حقانیت ملت ایران است که راه خود را پیدا می کند و پیش می رود .

رئیس جمهور از پیام های ملت ایران و سایر ملت های جهان که بوسیله ابزارهای رسانه ای یا نامه و پیام الکترونیک در زمینه حمایت از مواضع ملت ایران دریافت می شد قدردانی کرد و افزود : حتی برخی از مردم امریکا با ارسال گل و کارت از رفتار زشتی که به نام مردم امریکا در دانشگاه کلمبیا صورت گرفت عذرخواهی کرده و ابراز می داشتند که شما ما را بیدار کردید .
 

کد خبر 32662

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز