جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

تنها نماینده ایران در بخش مسابقه شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین با گرفتن امتیاز ۱.۸ از منتقدان نشریه اسکرین، یکی از ۳فیلم ضعیف جشنواره شناخته شد.

فیلم

به گزارش همشهري، «اژدها وارد مي‌شود!» ماني حقيقي كه نمايش آن در جشنواره فيلم فجر هم با اظهارنظرهاي متفاوت و گاه متضادي مواجه شده بود، چندان به مذاق منتقدان حاضر در برليناله خوش‌نيامد و در كنار «كمون» توماس وينتربرگ نمره 8/1 از 4دريافت كرد. البته ضعيف‌ترين فيلم اين دوره برلين «تنها در برلين» ونسان پرز بود كه در رده‌بندي نهايي با امتياز 3/1 در جايگاه آخر ايستاد.

ديويد فير از رولينگ استون آمريكا و تيم روبي از تلگراف بريتانيا ظاهرا اژدها وارد مي‌شود! را نديدند و نمره‌اي به آن ندادند اما دانيل كازمان از موبي آمريكا، يان شولتز-اوجالا از تاگس‌اشپيگل آلمان و نيكلاس ونو از داگن نيتر سوئد با دادن تنها يك ستاره آن را ضعيف ارزيابي كردند. آنتون دولين از آفيشا ديلي روسيه 2ستاره به معني متوسط به فيلم حقيقي داد و 3ستاره به معني خوب هم به آنكه وستفال منتقد برلينر سايتونگ و گروه منتقدان اسكرين اينترنشنال اختصاص دارد.

جدول ارزيابي نهايي اسكرين از آن رو بيشتر اهميت مي‌يابد كه فيلم برگزيده آن موفق شد در نهايت خرس طلايي بهترين فيلم را از آن خود كند. «آتش در دريا» به كارگرداني جيانفرانكو رُزي كه از منتقدان اسكرين نمره 3/3 از 4 گرفته بود، از نگاه 7عضو هيأت داوران هم بهترين فيلم از ميان 18 اثر حاضر در بخش مسابقه شناخته شد. «هادي» محمد بن عطيه، «ويژه نيمه‌شب» جف نيكولز و «آنچه در پيش است» ميا هنسن لاو با امتياز مشترك 2.9 در رده دوم ايستادند.

درام تاريخي و 485دقيقه‌اي «لالايي براي راز غم‌انگيز» به كارگرداني لاو دياز از فيليپين كه نمايش عجيب و غريب آن در برلين بحث‌برانگيز شده بود، از منتقدان اسكرين نمره خوب 2.8  گرفت و در مراسم اختتاميه هم هيأت داوران با اهداي جايزه آلفرد بائر از آن تقدير كرد. خرس نقره‌اي بهترين كارگردان به هنسن لاو رسيد و هادي 2جايزه بهترين بازيگر مرد و بهترين فيلم اول را از آن خود كرد.

فيلم سينمايي Soy Nero به كارگرداني رفيع پيتز در كنار «نابغه» مايكل گراندايج ديگر فيلم‌هايي بودند كه نمره زير متوسط گرفتند و به امتياز1.9 از 4بسنده كردند. شايد تنها نكته عجيب اين فهرست امتياز 1.2 منتقدان اسكرين به «مرگ در سارايوو» به كارگرداني دنيس تانوويچ باشد كه در مراسم اختتاميه، جايزه بزرگ هيأت داوران را برد.

کد خبر 326357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha