همشهری آنلاین: عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران گفت نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان تا ظهر شنبه هشتم اسفند اعلام می‌شود.

rahmani

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رحمانی فضلی ضمن تشریح تمهیدات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات روز جمعه افزود: «زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات هنوز مشخص نشده است.»

وزیر کشور با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی با تمام دستگاه‌های اجرایی انجام شده است اظهار داشت: «در حوزه امنیتی نیز که بسیار مهم است تا الان هیچ گزارشی که موجب نگرانی شود اعلام نشده است که این نشان از هماهنگی بین تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی دارد.»

رحمانی فضلی از انجام اقداماتی برای بالا بردن ضریب امنیتی تعرفه‌های رای خبر داد و گفت رنگ برگه‌های استان‌ها با یکدیگر متفاوت است.

وی افزود: «امسال ۵۲ هزار شعبه اخذ رای و حدود ۱۲۰ هزار صندوق انتخاباتی خواهیم داشت که بیش از یک میلیون نفر عهده‌دار عوامل اجرایی این شعبه هستند.»

رحمانی فضلی گفت: «امسال نیز ما یک کار ویژه کردیم که بر سر هر صندوق یک بازرس قرار دادیم. در انتخابات قبل هر ۵ یا ۱۰ صندوق دارای بازرس بود. مطابق قانون همه نامزدهای انتخاباتی می‌توانند بر سر صندوق‌های رای ناظر داشته باشند.»

به گفته وزیر کشور، در روز انتخابات، ۴ هزار و ۹۷۹ نفر برای مجلس شورای اسلامی و ۱۵۹ نفر برای مجلس خبرگان رقابت می کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد اخذ رای «از ساعت ۸ صبح روز جمعه شروع می‌شود و از مردم می‌خواهم که از اول وقت پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند و با توجه به تعداد زیاد افراد کاندید برای انتخابات مجلس از قبل لیست خود را آماده کنند. در این دوره نوشتن کد کاندیدا الزامی نیست.»

وی از احتمال تمدید ساعات رای گیری خبر داد و گفت: «با پایان یافتن رای‌گیری، شمارش آرا آغاز خواهد شد.»

کد خبر 326310

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha