مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر نمازعید سعید فطر در مصلی تهران در نظر گرفته شده و در این راستا استفاده از اتوبوس و مترو برای نمازگزاران رایگان است.

جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر در یک نشست خبری، با اعلام این مطلب برنامه‌های این ستاد را تشریح و تأکید کرد: این ستاد با هماهنگی نهادهای ذیربط از تمام امکانات برای برگزاری نماز عید فطر استفاده خواهد کرد و مردم می‌توانند به منظور بهتر برگزارشدن این مراسم پیشنهادها و نظرات خود را با سامانه‌ 1888در میان بگذارند.

محمد عیدیان با بیان اینکه امسال حضور یک و نیم تا 2 میلیون نمازگزار در مصلی تهران پیش بینی شده از نمازگزاران خواست از آوردن هرگونه زیر انداز یا تلفن همراه به مصلی خودداری کنند، زیرا همه امکانات مورد نیاز برای برپایی نماز عید فطر در نظر گرفته شده است.

 وی به تشکیل کمیته‌های کاری ستاد برگزاری نماز عید فطر در تهران اشاره کرد و گفت: کمیته‌های حمل‌ونقل، خدمات و ایمنی، پشتیبانی، نماز، اطلاع رسانی، امنیتی و انتظامی، کنترل و نظارت و فرهنگی و اجتماعی، کمیته‌هایی هستند که در این ستاد پیش بینی شده که امور مربوط به برگزاری مراسم را پیگیری کنند.

عیدیان همچنین، از پیش بینی3 محور تردد و رفت و آمد آسان نمازگزاران به محل برگزاری نماز عید فطر، بهداشت محیط مصلی و محل برگزاری مراسم و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در حاشیه مراسم به‌عنوان عمده‌ترین برنامه‌های این ستاد نام برد. 

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در باره تمهیدات ترافیکی‌ مراسم نیز با تأکید بر رایگان بودن استفاده از اتوبوس و مترو، از خدمات رسانی کامل و حداکثری ناوگان اتوبوسرانی، تاکسیرانی ، مترو و خوروهای ون در روز عید فطر خبرداد و گفت: برای جابه‌جایی هرچه بهتر نمازگزاران بیش از  300 تا 400 دستگاه اتوبوس به‌طور ویژه نمازگزاران را از میادین اصلی و مساجد بزرگ شهر و بیش از  3 هزار دستگاه نیز نمازگزاران را از نقاط مختلف و پایانه‌های اتوبوسرانی به مصلی منتقل خواهند کرد.

وی با اشاره به افزایش واگن‌های قطارشهری و کاهش سرفاصله زمانی حرکت قطارها در خط یک مترو تهران از ساعت ۴  بامداد روز عید فطر نیز اظهار داشت: با این کار در روز عید فطر قطارهای مترو با فاصله زمانی ۴  دقیقه حرکت خواهند کرد تا از تجمع و ازدحام جمعیت در ایستگاه‌های مترو جلوگیری شود.

جانشین رئیس ستاد برگزاری نماز عید فطر، آماده‌سازی بیش از ۵۰ هزار دستگاه تاکسی خطی و گردشی و مسافربر شخصی به همراه‌۱۰هزار خودروی ون تحت پوشش برای جابجایی نمازگزاران را به‌عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد عنوان کرد.

وی همچنین با اشاره به 5 پارکینگ پیش بینی شده در اطراف مصلی تهران با گنجایش ۱۳ هزار خودرو برای توقف خودروهای شخصی نمازگزاران گفت: درهای مصلی نیز از ساعت 5 بامداد روزعید فطر  به روی نمازگزاران باز است.

کد خبر 32549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز