چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبق تحقیقات اداره ملی هوانوردی و فضایی "ناسا" به ازای ۹ مترمکعب هوای داخلی، یک گلدان از گیاهان آپارتمانی می‌تواند بسیاری از آلاینده‌های داخلی را تصفیه کند.

بهترین گیاهان آپارتمانی برای تصفیه هوا

به گزارش ایرنا، ناسا در سال 1989 با هدف خودکفایی سفینه‌ها و ایستگاه‌های فضایی در زمینه تولید و تصفیه هوای مورد نیاز برای فضانوردان و آزمایش‌های فضایی، یک رشته پژوهش دنباله‌دار را آغاز کرد که از جمله نتایج آن تأثیر خارق‌العاده استفاده از چندین نوع گیاهان معمولی خانگی برای تصفیه آلودگی‌هایی با منشأ داخلی خانه، اداره و محل کار است.

طبق تحقیقات ناسا به ازای 9 متر مکعب هوای داخلی، یک گلدان از گیاهان آپارتمانی می‌تواند بسیاری از آلاینده‌های داخلی را تصفیه کند، همچنین میکرو ارگانیزم‌های موجود در خاک این گیاهان می‌تواند در جذب و تصفیه بنزن موجود در هوای اتاق مؤثر باشد.

برخی از این گیاهان که ناسا منتشر کرده است عبارتند از: گل عنکبوتی (گندمی)، آنتوریوم، فیکوس بنجامین، آگلونما، ژربرا، پوتوس، دراسنا و اسپاتی فیلوم. بقیه اسامی این گیاهان در گالری عکس قابل مشاهده است.

اگر حیوان خانگی دارید و قصد تهیه هر کدام از این گیاهان را دارید، قبل از آن با دامپزشک مشورت کنید چون بعضی از این گیاهان ممکن است برای گربه، سگ و بعضی دیگر از حیوانات خانگی سمی باشد.

کد خبر 325349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha