مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از کاشت یک میلیون اصله درخت در تهران تا هفته درختکاری سال‌ آینده خبر داد.

درختکاری جمعی از اهالی هنر و رسانه

به گزارش ايسنا، محمدهادی حیدرزاده گفت: با توجه به کاهش و کمبود سرانه فضای سبز در استان تهران، جلب مشارکت‌های مردمی و بخش‌های حقوقی و اقتصادی در هدایت منابع مالی، امکانات و تجهیزات برای توسعه فضای سبز به عنوان یک اقدام زیست‌محیطی هدف اصلی نهضت درختکاری است.

وی با بیان اینکه تا امروز حدود 12 هزار اصله درخت توسط طرح نهضت درختکاری غرس شده است، اظهار کرد: امیدواریم این روند تا پایان سال تداوم یابد و در سایر شهرهای استان تهران از جمله ملارد، دماوند و شهریار نیز اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه سرانه درون‌شهری فضای سبز 8.5 متر است، افزود: استاندارد این سرانه 12.5 متر است. برخی در محاسبه سرانه فضای سبز، فضای سبز برون‌شهری را هم محاسبه می‌کنند. در سرانه فضای سبز، فضای سبزی که کاربر مستقیما با آن در تماس است باید محاسبه شود، بنابراین محاسبه سرانه برون‌شهری در میزان سرانه فضای سبز درون‌شهری درست نیست.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه نهضت درختکاری شروع کار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا هفته درختکاری سال آینده یک میلیون اصله درخت کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع نهال به مردم توسط شهرداری صورت می‌گیرد، افزود: باید بعد از توزیع نهال آموزش نحوه کاشت و نگهداری نیز انجام شود. اگرچه توسعه فضای سبز اهمیت دارد، ولی نگهداری آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. همچنین گونه‌های کاشت شده در تهران، باید مطابق با اقلیم این استان باشد. به ویژه با توجه به کمبود آب، آب‌بری درختان باید کم باشد که به این موضوعات در طرح نهضت درختکاری توجه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه توسعه فضای سبز در تلطیف هوا، کاهش آلودگی هوا و ایجاد نشاط و شادابی شهر تهران تاثیر دارد، اظهار کرد: امروز دانش‌آموزان هم در این مراسم درختکاری به منظور کمک به توسعه فضای سبز حضور یافته‌اند.

کد خبر 327769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha