همشهری آنلاین: وزیر خارجه ایران در دیدار با رئیس هیات روابط ایران در پارلمان اروپا با اشاره به بحران انسانی در یمن گفت،‌ آمار تلفات در این کشور بیشتر از سوریه است.

ظریف

به گزارش ایسنا، دکتر محمدجواد ظریف در  دیدار با يانوش لواندوفسكي، گفت: روابط خوبی بین مجلس ایران و پارلمان اروپا وجود دارد و ما بر تداوم گفت‌وگوها بین ایران و اتحادیه اروپا تاکید داریم.

او در این دیدار به موضوع مهاجرت به عنوان موضوعات مشترک بین ایران و اروپا اشاره کرد و گفت: ایران میزبان حدود 3 میلیون افغانی است. ایران و اروپا می‌توانند همکاری خوبی در این زمینه داشته باشند.

ظریف با ابراز نگرانی از بحران انسانی در یمن خواستار توجه به موضوع یمن شد و گفت آمار تلفات در یمن بالاتر از تلفات در سوریه است.

وزیر خارجه کشورمان در این دیدار بر حل صلح آمیز موضوع یمن تاکید کرد.

وی با اشاره به موضوع سوریه به تشریح آخرین وضعیت تحولات سوریه پرداخت و بر حل بحران سوریه از طریق سیاسی تاکید کرد و افزود: حل بحران سوریه را حل نظامی ندارد.

لواندوفسکی نیز در این دیدار بر ایجاد پل ارتباطی بین ایران و اروپا به ویژه در زمینه اقتصادی در شرایط پس از سفر روحانی به ایتالیا و فرانسه تاکید کرد.

او هم‌چنین بر همکاری در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر، مسایل انسان دوستانه و هم‌چنین گسترش مناسبات پارلمانی تاکید و نقش ایران را در حل مسایل منطقه‌یی مهم توصیف کرد.

محمدجواد ظریف  در طول سفر دو روزه‌اش به بلژيك علاوه بر دیدار با مقامات بلژیکی با تعدادی از مقامات اتحادیه اروپا نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پارلمان اروپایی که اولین برنامه ظریف در سفرش دیدار با رییس هیأت روابط با ایران این پارلمان است، تنها مجمع پارلمانی چندملیتی در جهان و تنها نهاد اتحادیه اروپاست که اعضای آن مستقیماً توسط شهروندان اروپا انتخاب می‌شوند.

به دنبال نهایی شدن پرونده هسته‌ای و آغاز روند لغو تحریم‌ها از سوی اتحادیه اروپایی روابط با پارلمان اروپایی نیز از جهش قابل توجهی برخوردار بوده است.

مارتین شولتز، رییس این پارلمان در ماه اکتبر سال گذشته به ایران سفر کرد. هم‌چنین این پارلمان با درک جدیدی از وضعیت روابط با ایران درصدد است گزارش راهبردی جدیدی در رابطه با ایران تدوین و منتشر کند که انتظار می‌رود نسبت به گزارش‌های قبلی معتدل‌تر باشد. گرچه بحث و انتقاد در رابطه با وضعیت حقوق بشر در ایران نیز در این گزارش پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 325226

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha