همشهری‌آنلاین: لوریس چکناوریان، آهنگساز و رهبر برجسته ارکستر به همراه ارکستر ملی قطعه سلام را اجرا کرد. این قطعه به سفارش وزارت راه تهیه شده و با حضور دکتر عباس آخوندی و چند تن از اعضای هیات دولت در تالار وحدت اجرا شد.

ارکستر ملی و چکناوریان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر ارکستر موسیقی ملی ایران در تازه‌ترین کنسرت خود که در چارچوب سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت برگزار شد برنامه با کیفیت و متنوعی را به مخاطبان ارائه داد.

البته قبل از اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی تعدادی از هنرمندان جوان نوازنده که پیش از این سوی ستاد جشنواره اعلام شده بود که قبل از شروع کنسرت‌ها برنامه های کوتاهی برای مخاطبان اجرا می‌کنند، چند قطعه ایرانی را برای تماشاگران اجرا کردند که این اقدام با استقبال مخاطبان همراه بود.

با شروع اجرا و ورود اعضای ارکستر موسیقی ملی به رهبری لوریس چکناواریان، در همان ابتدا سوئیت «آرارات» از ساخته های چکناواریان به مخاطبان ارائه شد. بنا به خواسته گروه هیچ آنتراکتی در کنسرت شب گذشته ارکستر موسیقی ملی وجود نداشت و گروه تا پایان کار با انرژی مضاعف لوریس چکناواریان و صدا دهی مناسب، آثار دیگری را به مخاطب ارائه دادند که به دلیل حس و حال پرهیجان رهبر ارکستر و هماهنگی در نوازندگی، کنسرت قابل توجهی به تماشاگران ارائه شد.

چکناواریان بعد از اجرای قطعاتی از سوئیت سمفونی «پردیس و پریسا» خطاب به تماشاگران گفت: قطعه دیگری که می خواهیم در این کنسرت به شما عزیزان ارائه کنیم اثری است که نزدیک به یک ساعت طول می کشد و پروژه ای است که به سفارش دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به ما سفارش شده است. من در این بخش از کنسرت به خاطر اینکه مزه شیرین این اثر را تجربه کنید شما را به شنیدن پنج قسمت از آن دعوت می کنم و از شما می خواهم با توجه به عنوان سوئیت سمفونی که «سلام» نام گرفته بیشتر توجه کنید. «سلام» فقط یک کلمه نیست بلکه دربرگیرنده مفاهیم ارزشمند انسانی است که باید بیشتر از اینها به آن توجه کرد.

وی در بخش دیگری از کنسرت نیز بیان کرد: ما قطعه دیگری نیز در این کنسرت داریم که سه بار آن را برای شما اجرا می‌کنیم تا شما عزیزان به طور کامل آن را یاد بگیرید. من تصمیم گرفتم بعد از پایان این اثر که قطعه‌ای عاشقانه و احساسی است همراه ما باشید و آن را با ما بخوانید. من مطمئنم با خواندن این قطعه هم ما و هم شما با هم حس و حال خوبی خواهیم داشت.

چکناواریان بعد از خوانش سه‌باره این قطعه رو به تماشاگران کرد و در حالیکه آنها را به صورت نمادین رهبری می‌کرد از تماشاگران خواست در هر جای سالن که نشسته‌اند با این قطعه همراهی کنند. این اقدام به قدری با استقبال مخاطبان مواجه شد که تماشاگران ایستاده و با هیجانی زیاد در اجرای این قطعه گروه کُر فیلارمونیک ایران را همراهی کردند و این چنین بود که کنسرت ارکستر موسیقی ملی در چهارمین شب از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر به پایان رسید.

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی،دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسن ریاحی دبیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، فرهادفخرالدینی، محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریدون شهبازیان، علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، فرزاد طالبی سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد و حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر از مهمانان ویژه این اجرای زنده بودند.

کد خبر 325105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha