یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳
۰ نفر

همشهری دو - حجت‌الاسلام دکتر مرتضی جعفرپور: گردش ایام و همزمانی مناسبت‌های شمسی و قمری، گاه چه تقارن‌های معناداری را رقم می‌زند... و چه معنادارتر می‌شود زمانی که با حوادث روزگار نیز انطباق پیدا می‌کند.

اين روزها خبرهاي مختلفي از مجاهدت‌هاي مدافعان حرم را دنبال مي‌كنيم و به ثمر رسيدن صبر و استقامت رادمردان غيور جبهه مقاومت در نبل و الزهرا و... ذائقه همه را شيرين كرده است. تقارن اين فتوحات مدافعان حرم حضرت زينب(سلام‌الله عليها) با ايام ميلاد مبارك ايشان كه به‌عنوان اسوه صبر و استقامت شناخته مي‌شوند و همچنين تقارن اين دو با ايام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامي حلاوتي دوچندان دارد.

وجود با بركت حضرت زينب(سلام‌الله عليها) علاوه بر داشتن مدال‌هاي افتخاري همچون فرزند شهيد، مادر شهيد، خواهر شهيد و عمه شهيد بودن، بزرگ‌ترين حامي بازماندگان شهدا و يكه‌تاز دفاع از حريم ولايت نيز به شمار مي‌روند كه با نقش‌آفريني بي‌بديل خود توانستند پيام نهضت عاشورا را براي هميشه تاريخ زنده نگه‌دارند. اين جايگاه، به خوبي اهميت و دليل تبديل شدن ايشان به نمادي كامل براي تمام آزادي‌خواهان عالم و جهادگران مبارزه با ظلم را مشخص مي‌كند و مدافعان حرم را پناهي امن مي‌شود.

بررسي تاريخ زندگي حضرت زينب(سلام‌الله عليها) نشان از آن دارد كه ايشان علاوه بر صبر و استقامت، نمونه كاملي در همه ابعاد زندگي فردي و اجتماعي هستند و در مشي، منش و رفتار متعالي و بي‌نظير خود، الگويي كامل براي همه جهانيان و آزاد‌انديشان عالم به نمايش مي‌گذارند و نشان مي‌دهند در سايه ايمان به خدا و پيروي از ولايت معصومين (عليهم‌السلام) انسان مي‌تواند تمامي قله‌هاي فضيلت را يكي پس از ديگري فتح كند.

در زمينه علم، تعقل و تدبر در دين خدا، به جايگاهي دست مي‌يابند كه به حق، عنواني جز عقيله بني‌هاشم نمي‌توان برايشان تصور كرد.

كاش، اين تقارن ايام را قدر بدانيم و آن‌را بهانه‌اي قرار بدهيم براي اقتدا به اين الگوي كامل. در زندگي امروزمان، شايد مهم‌ترين نياز هر يك از ما، تشخيص صحيح اولويت‌ها، تلاش و استقامت در عمل به وظايف، صبر در ناملايمات، گذشت و ايثار در ارتباط با اطرافيان باشد كه در همه اين موضوعات، علمدار و اسوه حضرت‌زينب(سلام‌الله عليها) است.

کد خبر 325013

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha