همشهری آنلاین: معاون امور بانک‌ها و بیمه‌های وزارت اقتصاد از تشکیل قریب الوقوع جلسه فوق‌العاده مجمع عمومی بانک‌ها با حضور تمامی بانک‌هایی که مشمول واگذاری هستند، خبر داد.

سیدحمید پورمحمدی چهارشنبه 4 مهر ماه 86، گفت: قرار است در این جلسه، درخواست‌های این بانک‌ها مورد بررسی قرار گیرد و تا پنج درصد از سهام این بانک‌ها برای کشف قیمت در بورس عرضه شود.[خصوصی‌سازی چیست؟]

به گزارش ایرنا، وی که در حاشیه جلسه مجمع عمومی بانک‌ها برای بررسی صورت‌های مالی سال ‪ ۸۵‬بانک تجارت، سخن می‌گفت، درباره روند خصوصی شدن بانک تجارت نیز اظهار داشت: بحث شفاف‌سازی حساب‌ها و دارایی‌ها در این بانک به نحو مطلوبی انجام شده است و قوانین و مقررات مورد نیاز را آماده کرده‌ایم. مطالعات تطبیقی با سایر کشورها نیز انجام شده و در هیات عالی واگذاری و هیات دولت تصویب شده است.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، معاون وزیر اقتصاد همچنین عملکرد بانک‌های دولتی در اعطای تسهیلات به بخش‌های اقتصادی کشور را مثبت ارزیابی کرد.

پورمحمدی در ادامه افزود: طبیعی است زمانی که نرخ سود تسهیلات کاهش می‌یابد، تراز نامه بانک‌ها نیز دستخوش تغییر شوند. برخی بانک‌ها از جمله بانک تجارت با افزایش میزان خدمات و کارمزدها توانسته‌اند کاهش نرخ سود را جبران کنند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: خوشبختانه سود اکثر بانک‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته و کاهش سود خالص آنها نیز به دلیل شناسایی مطالبات و شفاف‌سازی حساب‌ها بوده است.

پورمحمدی ضمن تاکید بر لزوم فراگیر شدن بانکداری الکترونیک در جامعه گفت: یکی از محوری‌ترین کارهایی که مورد تاکید قرار گرفته، بحث بانکداری الکترونیک است.

وی مسئولیت کار گروه فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک را بر عهده بانک تجارت دانست و افزود: به هر حال این موضوع ضروری در مجمع عمومی بانک‌ها در حال پیگیری است و لازم است تعداد دستگاه‌های خودپرداز، کارت‌ها و پایانه -های فروش نیز براساس شاخص‌هایی که مجمع تعریف کرده است، افزایش یابد.

کد خبر 32493

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز