سه‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
۰ نفر

فیلم سینمایی «درود بر سزار!» چند روز پیش از نمایش در افتتاحیه شصت و ششمین جشنواره کن در بیش از ۲هزار سینما در آمریکا و کانادا روی پرده رفت و یکی از بدترین افتتاحیه‌های کارنامه پرافتخار جوئل و ایتن کوئن را رقم زد.

سینما جهان

به گزارش همشهري، تازه‌ترين تجربه كارگرداني برادران برنده اسكار كه بسياري آن را دنباله تحسين‌شده «درون لوين ديويس» مي‌دانند، در نخستين هفته اكران در آمريكاي شمالي كمي بيش از 11ميليون دلار فروخت و نتوانست جايگاهي بهتر از رده دوم جدول براي خود دست و پا كند.

اين كمترين فروش براي فيلم‌هاي كوئن‌هاست كه پيش‌تر با 12.5ميليون دلار در اختيار «سنگدلي تحمل‌ناپذير» در سال 2003 بود. نكته جالب اينكه بازيگر اصلي هر دو فيلم جورج كلوني است. در درود بر سزار! علاوه بر كلوني ستاره‌هايي چون جاش برولين، رالف فاينس، اسكارلت جوهانسن، چنينگ تيتم، تيلدا سوئينتن، فرانسيس مكدارمند و جونا هيل هم ايفاي نقش كرده‌اند. اين فيلم 22ميليون دلاري در 2232سينما به نمايش عمومي درآمده و با وجود استقبال خوب منتقدان، تماشاگران در سايت سينمااسكور به آن درجه C- داده‌اند. داستان در دهه1950 مي‌گذرد و درباره رئيس يك استوديو هاليوودي است كه ستاره فيلم تازه او (درود بر سزار) ربوده مي‌شود.

فروش كمتر از انتظار فيلم افتتاحيه جشنواره برلين در شرايطي رقم خورده كه برخي منتقدان آن را با «بارتن فينك» مقايسه مي‌كنند؛ فيلم تحسين‌شده كوئن‌ها كه در 1991 توانست 3جايزه نخل طلايي بهترين فيلم، بهترين بازيگر مرد و بهترين كارگردان را از آن خود كند. موفقيت بي‌سابقه بارتن فينك باعث شد مديران جشنواره كن تصميم بگيرند تعداد جوايز هر فيلم را محدود كنند و از آن سال به بعد، هر فيلم فقط مي‌تواند در 2رشته از اين جشنواره معتبر جايزه بگيرد.

کد خبر 324612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha