طرح تشدید برخورد پلیس با متخلفان معاینه فنی که هم‌اکنون در ۱۷۰نقطه تهران اجرا می‌شود، پس از یک‌ماه اجرا در هفته‌های اخیر همچنان با عدد ۳۵۰۰مراجع، رشدسه‌برابری مراجعان به مراکز معاینه فنی را داشته است.

معاینه فنی خودرو

به‌گفته سيدنواب حسيني‌منش، قائم‌مقام ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران، سال‌هاي متمادي است كه كارشناسان بر نقش تأثيرگذار معاينه فني در كاهش تصادفات ناشي از نقص فني و كنترل انتشار آلاينده‌هاي ناشي از سيستم احتراق سوخت، تأكيد دارند.

اين در حالي است كه به مدد قانون معافيت 5ساله خودروها از معاينه فني، بسياري از شهروندان موضوع معاينه فني را جدي و تأثير‌گذار تلقي نمي‌كنند، به‌طوري كه اكنون بالغ بر 2ميليون خودرو بدون معاينه در پايتخت تردد دارد. وي گفت: به‌رغم تأكيد صريح قانون اخذ جرايم راهنمايي و رانندگي (مصوب اسفند 89) بر ممنوعيت تردد خودروهاي فاقد معاينه فني، اما پليس هم اين قانون را هرازگاهي در پايتخت اجرايي مي‌كند.

سيدنواب حسيني‌منش، قائم‌مقام ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با تأكيد بر اينكه طي 9‌ماه گذشته مراكز معاينه فني با مراجعه روزانه 500هزار خودرو مواجه بود، گفت: به‌دنبال نظارت پليس راهور و آغاز ثبت‌نام طرح ترافيك سال95 شاهد روزانه 3هزار و 500مراجعه به مراكز 14گانه شهر تهران بوده‌ايم.

وي گفت: با توجه به اينكه يكي از الزامات ثبت‌نام الكترونيك طرح ترافيك معاينه فني معتبر شهر تهران بود، ميزان مراجعه به مراكز در ايام ثبت‌نام بيشتر بوده است به‌طوري كه با اتمام ثبت‌نام طرح ترافيك اكنون روزانه 2هزار و 700مراجعه به مراكز را شاهد هستيم.

کد خبر 324244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha