همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هرگونه اقدامی علیه مقاومت اسلامی کارایی خود را از دست داده، گفت: انقلاب اسلامی با وجود توطئه دشمنان در حال پیشرفت است.

جعفری

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری روز شنبه در مراسم تشییع پیکر سردار سرتیپ پاسدار محسن قاجاریان شهید مدافع حرم و پنج نفر دیگر از همرزمان وی در حسینیه حضرت امام(ره) ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه، هشت سال دوران دفاع مقدس را یک حرکت بزرگ الهی نامید.

وی افزود: این حماسه بزرگ همچنان در سطح منطقه و جهان استمرار دارد.

سرلشکر جعفری گفت: در ناامنی های داخلی، شهدای زیادی داده ایم که ثمره آن، امروز امنیت بی نظیر و پایداری است که بر کشور حاکم شده است.

وی با بیان اینکه تهدیدهای بسیاری را پشت سرگذاشته ایم، افزود: برخی از این تهدیدها که میسر نشد مربوط به دهه 80 است که آمریکا با حضور در اطراف ایران اردوگاه زده بود تا پس عراق و افغانستان به بهانه ای به ایران تجاوز کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه عامل بازدارنده ای مانع این هجمه شد، گفت: این عامل بازدارنده، آمادگی نیروهای جانفشان بویژه سپاه پاسداران بود که با ایثار و شهادت، هر لحظه آمادگی دفاع از مملکت را داشتند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: وقتی نظام سلطه نتوانست از طریق تهدید در مرزها به جبهه مقاومت اسلامی لطمه ای بزند، اقدامات دیگری را همچون جنگ در لبنان، فلسطین، سوریه و عراق به راه انداخت.

وی تصریح کرد: نظام سلطه این درس بزرگ را گرفت که هرگونه اقدامی علیه مقاومت اسلامی کارایی خود را از دست داده است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: حرکت انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی باعث شد که تهدیدات، کیلومترها از مرزهای کشور دور شود.

سرلشکر جعفری افزود: جنگ هایی که در لبنان و فلسطین برای دفع تجاوز اسراییل غاصب صورت گرفت، این درس بزرگ را به دشمنان داد که علیه مقاومت اسلامی، ارتش های تا بن دندان مسلح و مجهز کارایی چندانی ندارند و نمی توانند کاری بکنند.

وی ادامه داد: این مقاومت تا حرکت بیداری نهضت اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی توسعه پیدا کرد اما اکنون توطئه دشمن مقاومت اسلامی گسترده تر شده است.

سرلشکر جعفری افزود: آنچه دشمنان قسم خورده مقاومت اسلامی به آن رسیدند این است که بصورت مستقیم نمی توانند با جریان مقاومت مردم در کشورهای مختلف اسلامی مقابله کنند.

وی گفت: با این وجود دشمنان انقلاب اسلامی نمی توانستند اصل توطئه و تهدید را علیه نظام اسلامی تعطیل کنند و در این مسیر خداوند متعال توطئه آنان را به خودشان بازمی گرداند.

سرلشکر جعفری افزود: وقتی ما قواعد اسلامی، الهی و قرآنی را رعایت و در چارچوب این اصول حرکت کنیم، در مسیر موفقیت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برخی در داخل کشور به سازش با نظام سلطه و گرایش به آمریکا اعتقاد دارند، گفت: هشدارهایی رهبر معظم انقلاب اسلامی داده اند و مردم و جوانان انقلابی نیز پای این حرف ایستادگی و راه جهاد و مقاومت را در برابر نظام سلطه حفظ می کنند.

سرلشکر جعفری افزود: این مسیر همچنان در اهداف انقلاب اسلامی ادامه دارد و در نتیجه بطور مدام و پیاپی شاهد نزول برکات و نصرت های الهی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی فهمیدند که ارتش های کلاسیک توان مقابله با مقاومت اسلامی مردمی را ندارند تصریح کرد: دشمنان مقاومت با استفاده از توان داخلی اسلام یعنی ایجاد حرکت شوم سلفی گری و وهابیت قصد داشتند در برابر جریان های اصیل اسلامی مقابله کنند.

سرلشکر جعفری افزود: زمانی انگلیسی ها از این حرکت علیه نهضت های اصیل اسلامی استفاده کردند و امروز آمریکایی ها بر روی این توان سرمایه گذاری کرده اند و پس از اینکه در عراق نتوانستند دوام بیاورند و این کشور را ترک کردند، رویکرد خود را تغییر داده و داعش را بوجود آوردند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: متاسفانه مزدوران منطقه ای مانند آل سعود با کمک آمریکا و اسراییل و با انگیزه های داخلی خود، از این حرکت حمایت کردند.

وی افزود: درگیری دو جبهه حق و باطل بین جبهه مقاومت اسلامی و جبهه آمریکایی صهیونیستی و سلفی گری و وهابیت بصورت جدی با انگیزه های مذهبی و اعتقادی شروع شد و این هم تمام شدنی نیست و تا زمانیکه انقلاب اسلامی ادامه دارد این نوع فتنه گری و توطئه نیز وجود خواهد داشت.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: هدف دشمنان انقلاب چه زمانی که جنگ را به ما تحمیل کرد و چه زمانی که اسراییل به جنوب لبنان حمله کرد یا به فلسطینیان تعرض کردند این است که جلو توسعه انقلاب اسلامی و گسترش مقاومت اسلامی را بگیرند.

وی ادامه داد: هر چه انقلاب اسلامی به جلو می رود دفاع از آن نیز پیچیده تر می شود. خوشا به حال شهیدانی که با بصیرت و آگاهی و با اصرار، خود را به این جبهه می رسانند و جانفشانی می کنند.

سرلشکر جعفری افزود: بعضی ها ابهام دارند و اینکه در سوریه جنگی صورت گرفته به ما چه؟ خیلی باید ساده اندیش باشند که چنین فکری را بکنند. برخی هم معتقدند مقاومت در سوریه همان مقاومت انقلاب اسلامی است و اگر این مقاومت در سوریه با شکست مواجه شود، ناامنی ها به مرز کشور کشیده خواهد شد.

فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای نظامی به این اصل معتقدند که با حضور در این منطقه و با جانفشانی بانی حفظ مقاومت اسلامی هستند.

وی افزود: این نیروهای معتقد در این مسیر به رقابت با هم نیز می پردازند و با درک و بصیرت بالای خود جنگیدن در جبهه مقاومت اسلامی سوریه را همان حفظ جبهه انقلاب امت اسلامی می دانند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: گرچه شهدای مدافع حرم می دانند که در این مسیر سیاست و تدبیر این نیست که نیروی ایرانی برای مقاومت به آنجا برود، اما بین یگان های زمینی سپاه این رقابت و فشار وجود دارد، حتی کسانی هستند که برای عملیات مستشاری و درخواست حضور در این جبهه اشک می ریزند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اظهارات رهبر معظم انقلاب در مورد حضور نیروهای نظامی به عنوان مدافعان حرم گفت: نخستین امتیاز این حضور دفاع از حریم اهل بیت ائمه مطهر(س) است.

وی ادامه داد: دومین امتیاز اینکه شهدا مدافع حرم معتقدند که اگر دفاع از جبهه و مقاومت در سوریه و عراق حفظ نشود فردا مجبور به دفاع از مقاومت در مرزهای کشور خواهند بود.

سرلشکر جعفری به دیگر امتیاز این شهدا اشاره کرد و گفت: طبق احادیث و روایات فردی که در غربت به شهادت برسد اجر فراوانی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شهدا می دانند که این مقاومت در ظهور عاجل حضرت قائم(ع) موثر خواهد بود و این مسیری است که شکی در آن نیست.

فرمانده کل سپاه گفت: امت اسلامی در روز موعود طبق احادیث در مقابل سلفی ها و وهابیون بصورت مستقیم می جنگد، این دشمنان داخلی و درونی اسلام هستند، زیرا هیچوقت آمریکایی ها و اسراییلی ها بصورت مستقیم با ما مبارزه نمی کنند.

وی افزود: در واقع این جنگ هایی که اکنون در منطقه انجام می گیرد در واقع تمرینی است برای جنگ هایی که باید برای آن آماده‌ها شویم.

سرلشکر جعفری گفت: شهدا با این باور و تحلیل در این جبهه می جنگند و جان خود را در این مسیر از دست می دهند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: اتفاق بزرگی امروز در این جنگ ها صورت گرفته، و آن یکی شدن دل ها مردم سوریه، یمن، عراق، لبنان با ایران است و این یکی شدن دلها، همان تشکیل امت واحده اسلامی است.

وی افزود: امروز یگان ها نظامی و مردمی سوریه و عراق در قالب سازمان دفاع مردمی یا حشدالشعبی یا نیروهای دفاع وطنی در سوریه در این جنگ سازمان یافته و تجربه پیدا کرده اند، اینها نیاز واقعی برای دفاع از آن روز موعود است که همه ما در انتظار آن هستیم.

سرلشکر جعفری گفت: بدون آمادگی مردم اسلامی منطقه و یکی شدن دلها این امت اسلامی نمی تواند چنین موفقیتی را کسب کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمن برنامه ریزی کرده بود در برابر مقاومت اسلامی مقابله کند و جلو توسعه آن را بگیرد و در جاییکه آنها سعی داشتند با ایجاد جنگ تحمیلی جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند، درست عکس آن اتفاق افتاد و
نتیجه هشت سال دفاع مقدس بنا به قول امام خمینی(ره) موجب صدور انقلاب اسلامی شد.

پیکر سردار سرتیپ پاسدار محسن قاجاریان شهید مدافع حرم و پنج نفر از همرزمان وی روز شنبه در حسینیه امام خمینی(ره) ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تهران تشییع شد.

پیکر شهدای حرم شهید حیدر صفدری، حجت باقری، اسماعیل شجاعی،احمد رضایی آورندی و مصطفی قاسم پور فردا (دوشنبه) در مشهد، ارومیه و شیراز به خاک سپرده خواهد شد.

سردار سرتیپ پاسدار محسن قاجاریان فرمانده تیپ 21 زرهی امام رضا(ع) نیشابور هفته گذشته حین انجام ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

کد خبر 324187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha