همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاریخ به ما ثابت کرده است که در میدان مقاومت نمی توان در کنار لبخند دشمنان بزرگ زندگی کرد و مستقل بود.

حسین سلامی

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی در آیین گرامیداشت هشتمین سالگرد شهادت عماد مغنیه فرمانده حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان افزود: آنچه دشمنان ما می گویند و آنچه که در سینه هایشان می گذرد، بسیار فتنه انگیز است.

وی گفت: امروز سیاست دشمنان ما در حال زوال است و منطق آنان برای تحولات میدانی و سیاسی تمام شده است و آنچه امروز می درخشد تفکر انقلاب اسلامی و مقاومت است که تعیین کننده بوده و تا فتح قله های بزرگ راهی نمانده است.

سردار سلامی ادامه داد: مسلمانان آموخته اند که تنها راه سعادتشان عبور از مسیر جهاد است و در صدر اسلام هم اثبات شد که آنچه که مسلمانان را در دنیای پر از دشمنان بزرگ به رفاه ، عزت و کرامت می رساند و ارتفاع بین المللی و منزلت جهانی آنان را آنگونه که شایسته مسلمانان است برای آنان به ارمغان می آورد، جهاد است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در تاریخ ملت ها همواره شخصیت هایی هستند که سازندگان هویت و شخصیت ملت ها هستند و تندیس های زنده فضائل ملت به حساب می آیند و برای یک ملت تاریخ جدیدی از افتخار و اقتدار می سازند. آنها انسانهای جاودانه ای هستند که تاریخ بعد از خود را می سازند و گاهی ملت، آنها را به عنوان نمادهای حقیقی و متراکم خود می دانند.

وی افزود: شهید عماد مغنیه از این دسته مردانی است که برای لبنان آفرینشگر مسیر جدیدی بود، مسیر عزت، شکست ناپذیری و مسیر تصرف ناشدنی.

سردار سلامی ادامه داد: عماد مغنیه به افتخار جهان اسلام و فخر بزرگ دنیای عرب و بخصوص به عنوان افتخار جاودان برای ملت لبنان تبدیل شد. او جزء شخصیت های برجسته ای بود که از 11 سالگی به آموزش فقه اسلامی پرداخت، معرفت دینی را از مکتب اهل بیت (ع) فرا گرفت و در همان دوران با آرمانهای بلندی به اردوگاه آموزش مجاهدان فلسطینی رفت تا درس جهاد را نه فقط از مکتب وحی بلکه به عنوان یک واقعیتی تجلی یافته از روح مقاومت و وحیانی بیاموزد.

وی گفت: عماد مغنیه از جمله مردان مجاهدی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی حامل آرمان های متعالی امام راحل و بعد از آن آرزوهای بزرگ رهبر عظیم الشان برای نجات مسلمانان از وابستگی دنیای استکبار و آزادی مسلمانان از قید ارعاب صهیونیست ها بود.
به گفته سردار سلامی، شهید عماد مغنیه در صف مجاهدانی قرار داشت که در سال 1982 با یک حرکت استشهادی 270 تفنگدار آمریکایی را در سواحل بیروت به درک واصل کرد و این باعث شد که آمریکایی ها از لبنان خارج شوند و تا امروز دیگر برنگشتند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: این اولین تجلی حضور جوانان برومندی مثل حاج عماد مغنیه در صحنه دفاع و مقاومت اسلامی در مقابل تهاجم همه جانبه دنیای استکبار و نظام سلطه در جهان اسلام بود.

وی گفت: دوستانی که او را می شناسند می دانند که عماد در معماری ایجاد یک ساختمان دفاعی قدرتمند برای ملت لبنان چه مجاهدت ها انجام داد. همه ارتفاعات لبنان، رودخانه ها، شهرها و روستا های لبنان در صفحات ذهن خود تصویر با شکوهی از حضور این مرد بزرگ برای تاسیس و استحکام نیروی دفاعی مقاومت اسلامی لبنان در مقابل صهیونیستها در ذهن دارند.

سردار سلامی ادامه داد: عماد مغنیه به همراه سایر مجاهدان حزب الله لبنان تحت هدایت های سید حسن نصرالله جای جای لبنان را به بهشت آرامش بخشی برای مردم این کشور و جهنمی سوزان و مهلک برای صهیونیست ها تبدیل کرد.او توانسته بود نقاش یک سیستم دفاعی ناشناخته و نفوذ ناپذیر و در عین حال عمیق و قوی در لبنان شود. نبوغ و خلاقیت ذاتی و ابتکار عمل این مردم بزرگ مسیری را گشود که سالهای سال و الی الابد برای مقاومت ذخیره غنی از نیرو و آتش انباشت، به گونه ای که تمام دکترینهای صهیونیستها را از اعتبار ساقط کرد.

جانشین فرمانده سپاه شکست اطلاعاتی صهیونیستها بر حزب الله را اولین موفقیت عماد مغنیه دانست و گفت: این مرد مجاهد در جنگ 33 روزه که یک داستان واقعی و شبیه به افسانه بود تفکرات جهانی که غلبه بر صهیونیست ها را غیرممکن می دانست را ممکن ساخت واز لبنان با یک جغرافیای به ظاهر کوچک، کشوری با جغرافیای امنیتی و سیاسی بزرگ ساخت.

سردار سلامی جنگ با صهیونیست ها را به دو بخش قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن تقسیم کرد و گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعراب با تکیه بر ملی گرایی و ناسیونالیسم عربی با صهیونیست ها درگیر شدند و در سالهای 1948، 1956، 1967(جنگ 6 روزه) و سال 1973شکست خوردند.

وی افزود: اما پس از انقلاب اسلامی نهال مقاوت با الهام از تفکرات و باورهای انقلاب اسلامی ایران توانست در سال 1996 در جنگ 16 روزه اولین شکست تاریخی را به صهیونیست ها وارد کند و یک اعتماد به نفس جدیدی را در جهان اسلام وارد کند.

جانشین فرمانده کل سپاه دومین شکست صهیونیست ها را در سال 2000 ذکر کرد و افزود: با این شکست صهیونیست ها جنوب لبنان را تخلیه کردند و آثار زوال و غروب خورشید تسلط در شرق خاور میانه هویدا شد.

وی گفت: صهیونسیت ها که زمانی شعار تسلط البحر الی النهر یعنی تسلط از دریای مدیترانه تا فرات را می دادند مجبور شدند به دور خود دیواری چند صد کیلومتری بکشند و از آن پس، به جای شعار بین بحر و نهر بین مرگ و حیات زندگی کنند.

سردار سلامی با اشاره به جنگ 33 روزه گفت: بعد از این جنگ هرگز سیاستمداران صهیونیستی بر قدرت تانک های مرکاوای خود ادعا نکردند و مقاومت با نصب صدها هزار موشک از نوار غزه، کرانه باختری و جنوب لبنان سرزمین های تحت اشغال صهیونیستها را مورد هجوم موشکی قرار داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پیروزی در جنگ 33 روزه را نزدیک شدن به تحقق پیش بینی رهبر معظم انقلاب که دیگر تا 25 سال آینده جغرافیای سیاسی جهان نامی به نام اسرائیل را روی خود نخواهد دید، دانست و افزود: نبرد از لبنان به فلسطین امتداد یافت و جنگ های 22 روزه، 51روزه و 11 روزه همه، تجلیات ظهور یک قدرت جدید بود.

وی افزود: این پیروزی ها نشان می داد که آن نهال زیبای جهاد که رهبران انقلاب اسلامی در دنیای اسلام کاشته بودند، امروز به یک درخت تناور با ریشه های عظیم تبدیل شده است.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز حزب الله یه یک نیروی تاثیر گذار منطقه ای تبدیل شده است و امروز همه لبنان در پرتو این درخت تناور مقاومت حزب الله احساس لذت می کنند و دیگر لبنان و فلسطین سرزمینی نیست که هر گاه صهیونیست ها اراده کنند آن را اشغال کنند چرا که همه معادلات تغییر کرده است.

وی افزود: امروز حزب الله تعیین کننده معادلات منطقه ای است و در سوریه علیه تکفیری ها که امتداد سیاست های صهیونیست ها، آمریکایی ها و سعودی های هستند مبارزه می کنند تا آنها به جامعه لبنان سرازیر نشوند.

سردار سلامی با بیان این که دیگر حزب الله فراتر از لبنان تاثیر گذار است، افزود: این تاثیر از برکت مجاهدت مردان بزرگی مثل عماد مغنیه و فرزند شهید او جهاد مغنیه و سید عباس موسوی و دیگر شهدایی است که در صحنه دفاع از اسلام و مسلمین خون های پاکشان به زمین ریخت.

بنابراین گزارش مراسم هشتمین سالگرد شهادت عماد مقنیه فرمانده حزب الله و مقاومت اسلامی لبنان در تالار اندیشه ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور نمایندگان احزاب لبنان، ابوشریف مسوول جهاد اسلامی فلسطین در ایران، انیس نقاش از همرزمان عماد مغنیه، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

در پایان این مراسم از کتاب «کپی برابر اصل« که در بیروت توسط موسسه فرهنگی قاف به چاپ رسیده و در آن به زندگی عماد مغنیه پرداخته شده است، رونمایی شد.

عماد مغنیه معروف به حاج رضوان معاون جهادی حزب الله لبنان در بهمن ماه 1386 در منطقه کفرسوسه سوریه به دنبال انفجار یک خوردوی بمب گذاری شده، توسط سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

کد خبر 325579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha