نخستین همایش بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری با اعلام خبر اعزام و بورسیه آتش‌نشانان داوطلب برای ادامه تحصیل در دوره‌های تکمیلی آتش‌نشانی به‌کار خود پایان داد.

اختتاميه اين همايش روز پنجشنبه با حضور گسترده آتش‌نشانان و مهمانان جشنواره در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد. سعيد شريف‌زاده، مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران نيز با اعلام خبر اعزام آتش‌نشانان داوطلب به كشورهاي روسيه و بلاروس، از تصويب رشته مهندسي حريق در حوزه تحصيلات تكميلي و جذب دانشجو در سال آينده خبر داد و گفت:

راه‌اندازي دانشگاه علمي كاربردي آتش‌نشاني و جذب 700دانشجو گام مؤثري در ارتقاي سطح علمي آتش‌نشاني بوده است.‌مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهر تهران همچنين از انجام مذاكره با كالج مورتون در لندن خبر داد و گفت: در تلاش هستيم نواقص و خلأ‌هاي آموزشي را از طريق كشورهاي پيشرو دريافت و آن را بومي‌سازي‌ كنيم.

به گفته شريف‌زاده، آتش‌نشاني نه موضوعي سياسي است و نه اقتصادي كه البته تلاش براي ارتقاي سازمان به‌منظور ارتقاي سطح خدمات‌رساني است و تقويت بدنه آتش‌نشاني بايد مورد توجه برنامه‌ريزان‌‌ قرار گيرد. وي با اشاره به حضور نمايندگان و مسئولان آتش‌نشاني و مديريت بحران از كشورهاي استراليا، بلاروس، روسيه، تركيه و اسپانيا در نخستين همايش بين‌المللي آتش‌نشاني و ايمني شهري، اظهار كرد: همه اين نمايندگان از سطح جايگاه علمي و عملياتي آتش‌نشانان كشور اظهار شگفتي كرده و خواستار تبادل تجربيات بودند.

وي با اشاره به‌دستاوردهاي مهم نخستين دوره از برگزاري اين همايش، همچون افزايش همكاري‌هاي حوزه صنعت و علمي كشور با يكديگر و ارتباط فعال مديران و معاونان آتش‌نشاني استان‌ها، ابراز اميدواري كرد كه اين همايش بين‌المللي در سال آتي نيز برگزار شود.‌ شريف زاده مهم‌ترين خلأ موجود را همراه كردن مردم با آتش‌نشاني عنوان كرد. در پايان اختتاميه نيز از مقالات برتر ارائه شده در اين همايش ‌ تقدير
به عمل آمد.

  • كاركرد آتش‌نشاني با هيچ بخشي قابل قياس نيست

رئيس كميته ايمني و بحران شوراي اسلامي شهر تهران اعلام كرد: نوع فعاليت و كاركرد آتش‌نشاني قابل قياس با هيچ بخش شهرداري تهران نيست چراكه آتش‌نشانان بستر آرامش و امنيت خاطر را براي كودكان، سالمندان و همه شهروندان اين شهر ايجاد مي‌كنند كه جاي تشكر دارد. معصومه آباد كه در اختتاميه نخستين همايش بين‌المللي آتش‌نشاني و ايمني شهري در دانشگاه شهيد بهشتي سخن مي‌گفت، اظهار كرد: توجه به شهر ايمن و وضع قوانين در اين راستا هر سال از اعتبار و غناي بيشتري برخوردار مي‌شود و اميدواريم آنچه حوزه آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهري به‌دنبال آن است، در سند جامع شهر ايمن لحاظ شود.

کد خبر 324062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha