همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر تهران اعلام کرد: طبق آمار میزان وقوع حریق در شش ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده البته این آمار خیلی زیاد نیست.

به گزارش ايسنا، سعید شریف‌زاده در نشست خبری که در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برگزار شد، اظهار کرد: میانگین زمان رسیدن آتش‌نشانی به محل حریق با توجه به افزایش ایستگاه‌ها به 4 دقیقه و 25 ثانیه رسیده است؛ البته در پایان هر سال شورای سازمان آتش‌نشانی آمار مربوط به حریق را ارزیابی و اعلام می‌کند و شورای شهر تهران نیز در این زمینه ارزیابی‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته‌ایم بازاریان را مجاب کنیم که در حریم تردد مردم، اجناس خود را نچینند، اظهار کرد: در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز نیز با مشکلاتی روبرو هستیم. به عنوان نمونه در مناطق 18 و 4 برخی خانه‌های مسکونی تبدیل به کارگاه شده‌اند، برخی از بخش‌های منطقه 12 نیز خالی از سکنه و تبدیل به انبار یا تولیدی پوشاک شدند. در واقع بی‌احتیاطی شهروندان علت افزایش حریق است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر تهران با بیان اینکه بیشترین حریق‌ها در شش ماهه اول سال جاری در منطقه 18 رخ داده است، اظهار کرد: این حریق‌ها در یافت‌آباد و شهرک ولیعصر گزارش شده است. منطقه 4 نیز پس از منطقه 18 بیشترین حریق‌ها را داشته است که در بلوار دلاوران و تکاوران بیشتر شاهد آنها بوده‌ایم.

شریف‌زاده با اشاره به طرح ساماندهی و انضباط شهری در منطقه 12 گفت: مهم‌ترین هدف این طرح ساماندهی مشاغل است، در این جهت از تولیدکنندگان این منطقه خواسته شده که به شهرک‌های صنعتی نقل مکان کنند.

وی با اشاره به ایستگاه‌های آتش‌نشانی منطقه 12 تصریح کرد: در این منطقه 5 ایستگاه فعالیت می‌کنند که 2 ایستگاه نیز به آنها در کوچه غریبان و چهارراه مخبرالدوله افزوده شده است. قرار است دو ایستگاه نیز در منطقه هرندی و امامزاده یحیی پیش‌بینی شود. علاوه بر آن چند ایستگاه بدون خودرو را نیز در این منطقه پیش‌بینی می‌کنیم به گونه‌ای که چند آتش‌نشان را بدون خودرو در آنها مستقر می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهر تهران اضافه کرد: در منطقه 12، 424 شیر هیدرانت نصب کرده‌ایم که قرار است تا پایان طرح ساماندهی منطقه 12 به 463 شیر افزایش یابد. همچنین آتش‌نشانان را در کوچه‌های یکی، دو متری این منطقه مستقر می‌کنیم.

شریف‌زاده با اشاره به شدت حریق‌های منطقه بازار از ابتدای سال جاری و در سال گذشته گفت: طی این مدت حریق‌های مختلفی در بازار رخ داده که هیچ‌کدام از آنها توسعه نیافته و حداقل خسارت را بر جای گذاشته است.

کد خبر 319523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha