برگزاری نخستین همایش ملی آتش‌نشانی و ایمنی با شعار « شهر ایمن و زندگی آرام» در ۱۴ و ۱۵ ‌بهمن ماه بهانه‌ای شد تا مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران از اتفاقات و حوادث روزهای گذشته شهر تهران نیز سخن بگوید.

سعيد شريف‌زاده برگزاري اين همايش را يك انتخاب ندانست، بلكه از ضرورت توجه عملي به ايمني در كشور سخن گفت. به اعتقاد وي براي اين امر بايد بخش علمي كشور در كنار نيروهاي آتش‌نشاني قرار گيرند تا ‌بتوانيم حوزه آتش‌نشاني و دفاع شهري را به روز كنيم و‌ تنوع ماموريت‌هايمان را در پايتخت پاسخگو باشيم.

البته مديرعامل سازمان آتش‌نشاني پيش از اين سخنان از حادثه خيابان بهمنيار سخن گفت و از تلاش آتش‌نشانان براي نجات جان يك مادر و كودك تشكر كرد. شريف‌زاده گفت: آتش‌نشانان در اين حادثه لباس مقاوم حريق و كلاه‌ايمني خود را به تن حادثه‌ديدگان پوشاندند و نشان دادند اميد عباسي زنده است. وي با طرح اين سؤال كه تا كجا بايد ايستگاه ساخته شود و تجهيزات وارد كنيم، ادامه داد: موضوع آتش‌نشاني تهران تنها راه‌هاي مقابله‌اي و آموزش در برابر حوادث نيست بلكه اين بار آتش‌نشاني تهران با برگزاري نخستين همايش آتش‌نشاني و ايمني شهري به‌دنبال آن است كه جامعه علمي، پژوهشگران و انديشمندان را وارد اين عرصه كند تا راه‌هاي پيشگيري از شكل‌گيري حوادث بررسي شود و در فضاي علمي نگذاريم حادثه اتفاق بيفتد.

وي با تأكيد بر اينكه سازمان آتش‌نشاني نيازمند همكاري با بخش علمي است، افزود: امسال براي نخستين بار در 14و 15بهمن ماه، با حضور بدنه صنعت و نخبگان و كارشناسان علمي همايش آتش‌نشاني و ايمني شهري برگزار مي‌شود و پنل‌هاي تخصصي با موضوع بررسي ابعاد حريق خيابان جمهوري، حريق پمپ‌بنزين خيابان كميل و پنل انجام عمليات در محيط زيرسطحي مانند مترو، تونل و طبقات منفي برگزار مي‌شود.

شريف‌زاده اعلام كرد: حادثه تلخ خيابان جمهوري دستاوردها و تجربياتي نيز با خود به همراه داشت به‌طوري كه با طرح اين موضوع در يك پنل تخصصي دانش علمي و فني را به‌كار مي‌گيريم تا از تكرار دوباره اين حوادث جلوگيري شود. به گفته مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران، از مجموع 228مقاله ارائه شده به اين همايش، 127مقاله پذيرفته شده است كه در حوزه دفاع شهري و آتش‌نشاني، بررسي دانش علمي و بازشناسايي روش‌هاست.

به گفته وي، حضور مديران عامل سازمان‌هاي آتش‌نشاني كلانشهرهاي كشور در ساختار كميته تخصصي و همچنين حضور كارشناسان متعدد سازمان‌هاي آتش‌نشاني كشور باعث شده تا انتقال تجارب به شهرهاي كشور نيز صورت گيرد و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور نيز به‌عنوان يكي از حاميان اصلي اين همايش در اين رخداد حضور دارند.

کد خبر 323545

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha