جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان تغذیه و سلامت نسبت به شست و شوی گوشت مرغ پیش از پختن آن هشدار دادند.

شستن مرغ

رجا نيوز به نقل از دیلی میل، نوشت: شست و شوی گوشت مرغ قبل از پخت توسط کارشناسان بخاطر باکتری‌هایی مضری که دارد منع شد، با این کار شما تمام آنها را به سطوح آشپزخانه راه می‌دهید و باعث بروز هزاران نوع مسمومیت غذایی در محیط زندگی‌تان می‌شوید.

کارشناسان سلامت معتقدند شست و شوی گوشت مرغ پیش از طبخ آن موجب گسترش باکتری‌های کشنده و بروز هزاران نوع از مسمومیت‌های غذایی می‌شود.

طبق بررسی جدید آژانس استانداردهای غذایی، باکتری مضر «کمپیلوباکتر» اغلب در سطوح و سرامیک آشپزخانه و وسایل آشپزی پخش می‌شود و در صورتی که این باکتری روی گوشت مرغ باقی بماند این امکان هست که در طول فرآیند طبخ از بین برود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد برای از بین بردن این باکتری از روی گوشت مرغ آن را پیش از طبخ شست و شو می‌دهند اما این کار در عوض باعث پخش شدن باکتری و انتقال آن به وسایل و سطوح آشپزخانه و مسمومیت‌های غذایی می‌شود. این در حالی است که پختن گوشت مرغ خود عامل از بین بردن این باکتری است.

شایع‌ترین علائم در افرادی که این باکتری به بدن آنان وارد می‌شود دردهای شکمی،‌ اسهال شدید و استفراغ است. هرچند می‌تواند در کودکان و افراد بالای ۶۰ سال پیامدهای شدیدتری داشته باشد.

کد خبر 324036

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha