همشهری آنلاین: دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: همه انسان‌ها برابرند و باید با همکاری یکدیگر ، جامعه سعادتمندی برای بشر بسازیم و این مسئولیتی همگانی‌است.

رئیس جمهور در مصاحبه با ده‌ها خبرنگار عضو باشگاه مطبوعات واشنگتن که به صورت ویدئو کنفرانس از نیویورک انجام می‌شد، در پاسخ به پرسشی درباره نقض حقوق اقلیت‌ها در ایران با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: در قانون اساسی ما مسیحیان، یهودیان، مسلمانان و زرتشتی همه بعنوان پیروان ادیان الهی از حقوق مساوی برخوردارند و همه با هم برابرند.

وی با ردی برخی گزارش‌ها در باره نقض حقوق بشر در ایران گفت: کسانی که این گزارش را نوشته‌اند واقعیات ایران را درک نمی‌کنند و یا نادیده می‌گیرند؛ آزادی در کشور ما در حد بالاست ؛ مردمان ما مردمانی بانشاط و آگاه هستند و از همه تحولات آگاهند و در اظهار نظر هم بسیار آزادند.

احمدی نژاد در ادامه افزود: سال گذشته یک اقلیت 100 نفره در دانشگاه در برابر بیش از دو هزار نفر از دانشجویان طرفدار رئیس‌جمهور سعی کردند جلسه را به هم بزنند؛ هیچکس با آنها کاری نداشت و من دو ساعت با انها صحبت کردم؛

رئیس‌جمهور تأکید کرد کسانی که واقعیات ایران را نمی‌دانند باید اطلاعات کامل به دست آورند و من ازاین افراد دعوت می کنم که به ایران بیایند و با مردم آزادانه صحبت کنند تا واقعیات را بدانند.

رئیس‌جمهور درباره خبر محکوم شدن یک خبرنگار به مرگ در ایران گفت: این خبر از اساس دروغ است کدام خبرنگار در ایران محکوم به مرگ شده است ؟ من متاسفم که برخی اخبار دروغ به جهانیان داده شود

مجری برنامه به نام دونفر اشاره کرد و رئیس جمهور در پاسخ گفت: اینها کجا کار خبری می کردند ؟ ایا در جهان کسی انها را بعنوان خبرنگار می‌شناسد؟ این حرف‌های دورغ را چرا به افکار عمومی جهان تزریق می‌کنید.

وی با اشاره به ازادی انتقاد از دولت در ایران خاطر نشان کرد همه روزنامه ها از حمله کسانی که بشدت منتقد دولت هستند از دولت کمک در یافت می کنند چرا که ما به ازادی بیان معتقدیم

دکتر احمدی نژاد در باره ادعای شکنجه شدن ونقض حقوق زنان در جمهوری اسلامی گفت : این ادعائی کاملا کذب است ؛ زنان ایران آزاد هستند و فعال و پر نشاط ؛ آنها در دانشگاهها کارهای تحقیقاتی می کنند و در فعایت های سیاسی مانند احزاب و مطبوعات فعالند.

رئیس جمهور با اشاره به حضور زنان ایرانی در کلیه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و آموزشی گفت: زنان ایران جزو فعال‌ترین و آزادترین زنان جهان هستند و بیش از 60 درصد دانشجویان ما دختر هستند.

وی افزود: روز 22 بهمن بیایید ببینید میلیون‌ها زن در راهپیمائی چه می‌گویند. چه کسی گفته آنها تحت شکنجه هستند؛ البته برخی رونامه‌نگاران غربی همیشه حرف‌های خود را می‌زنند اما آنها باید از دولت‌های غربی مستقل باشند.

دکتر احمدی‌نژاد درباره عراق و ادعای دخالت ایران در این کشور گفت: اینها همه از تحریف‌های مشخص است.

با شیوه دولت آمریکا برای مدیریت جهان مخالفیم

رئیس‌جمهور در باره ممانعت دولت امریکا از حضور وی در محل برجهای دوقلوی نیویورک گفت: من علاقه‌مند بودم به کشته شدگان حادثه یازده سپتامبرادای احترام وبا بازماندگان انها ابراز همدردی کنم ضمن اینکه وظیفه همه می دانم که در باره ریشه های این حوادث گفتگو کنیم وان را بشکافیم.

رئیس‌جمهور افزود: درباره سخنرانی در دانشگاه کلمبیا هم انها از من دعوت کردند و من پذیرفتم اما برخی رسانه‌های دولتی آمریکا خیلی عصبانی شده‌اند و سعی می‌کنند مردم را تحریک کنند که این رفتار باعث تأسف فراوان است چرا که همه با ید ظرفیت داشته باشیم که حرف‌های همدیگر را بشنویم.

احمدی‌نژاد گفت: در همین زمینه گفت چرا برخی نمی‌خواهند حرف‌های ما به گوش مردم آمریکا برسد ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که با شیوه دولت آمریکا برای مدیریت جهان مخالفیم و پیشنهادهای داریم که با اجرای آنها جهان از صلح و دوستی و عدالت برخوردار می‌شود اما در کشوری که دولتش ادعا می‌کند مهد آزادی اطلاعات است برخی نمی‌گذارند مردم آمریکا این پیشنهادها را بشنود. چرا ؟؟

رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی در خصوص گذشته روابط ایران و آمریکا گفت: من توصیه می‌کنم به گذشته برنگردیم چرا که آن وقت باید پرونده چند سال جنایت آمریکا را در ایران بررسی کنیم پرونده‌ای که از کودتای 28 مرداد و حمایت از دیکتاتوری و تحقیر ملت ایران شروع می شود و با تلاش برای تجزیه ایران ،توهین به ملت ایران و سوء استفاده از منابع ایران پایان می‌یابد.

رئیس جمهور دفاع از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی را از دیگر نقاط تاریک پرونده آمریکا نزد ملت ایران دانست و افزود: باید هر چیزی را در ظرف زمانی خود بررسی کرد و به جای گذشته به آینده فکر کنیم و اجازه دهیم آینده، آینده روشنی باشد.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سؤالی در خصوص آینده دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در این زمینه هر روز اخبار خوب و صلح‌آمیز به جهانیان منتقل شود.

کد خبر 32353

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز