همشهری آنلاین: مشاور ارشد بین‌المللی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی گفت: همانگونه که سازمان ملل برای حفاظت و صیانت از محیط زیست تسهیلات در نظر می‌گیرد برای اجرای پروژه ملی و حفظ جنگل‌های منحصر به فرد هیرکانی هم قابلیت اجرا دارد.

حمایت سازمان ملل از پروژه ملی مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی

به گزارش ایرنا، مایک موزر، شنبه در حاشیه کارگاه مشورتی استراتژی توسعه سبز منطقه هیرکانی در ساری گفت: اجرای این پروژه از حمایت‌های مالی و پشتیبانی برنامه توسعه ملل متحد برخوردار می‌شود.

مشاور ارشد بین‌المللی پروژه مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی گفت: در این پروژه با استفاده از ظرفیت‌ها و مکانیزم‌های لازم بازیگردان‌های مدیریت جنگل از جمله سازمان جنگل‌ها، حفاظت از محیط زیست، وزارت کشور، میراث فرهنگی و دیگر ارگان‌ها نقش کلیدی و اصلی دارند.

موزر از جوامع محلی ساکن در حاشیه جنگل‌های هیرکانی به عنوان دیگر نقش‌آفرینان در زمینه اجرای این طرح ملی نام برد و گفت: در طراحی مدیریت اجرای این برنامه مورد نظر قرار گرفته است.

اجرای پروژه پنج ساله مدیریت چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی با امضای سند میان دولت ایران و سازمان ملل متحد از سال 1392 آغاز شد.

بر اساس این طرح، با همکاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و برنامه عمران سازمان ملل متحد برای حفظ تنوع زیستی در پهنه جنگل‌های هیرکانی اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

جنگل‌های هیرکانی که یک میلیون و 940 هزار متر مکعب وسعت پهنه‌هایی از استان‌های مازندران، گیلان و گلستان را در بر می‌گیرد.

پروژه مدیریت جنگل‌های چندمنظوره جنگل‌های هیرکانی به عنوان قدیمی‌ترین جنگل جهان هم اکنون به صورت پایلوت در سطح 120هزار هکتار جنگل‌های گیلان، گلستان و مازندران در حال اجراست.

کد خبر 323441

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha